Strategiskt berättande (e-bok) av Per Schlingma
Lägg till önskelistan
Per Schlingmann (författare)

Strategiskt berättande e-bok

Pris 269 kr
(0)
Strategiskt berättande är handboken är för dig som vill förstå men också skapa, driva och äga berättelsen på ett strategiskt sätt. För i dag gäller mer än någonsin sanningen: STARKAST BERÄTTELSE VINNER. Det har aldrig varit viktigare att skapa, förmedla eller förstå berättelser och narrativ.   Vi lever i en tid som präglas av filterbubblor, osäkerhet och ett ständigt pågående brus i alla de konversationer som pågår.   Strategiskt berättande går bortom enbart berättande och storytelling. D...
E-Bok 269 kr Pris

Bokons kunder har även köpt

Undertext Så bygger du framgångsrika narrativ
Författare Per Schlingmann (författare)
Förlag Volante
Utgiven 21 Januari 2025
Längd 124 sidor
Genrer Ekonomi Och Ledarskap, Fackböcker
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789179653590
Strategiskt berättande är handboken är för dig som vill förstå men också skapa, driva och äga berättelsen på ett strategiskt sätt. För i dag gäller mer än någonsin sanningen: STARKAST BERÄTTELSE VINNER. Det har aldrig varit viktigare att skapa, förmedla eller förstå berättelser och narrativ.   Vi lever i en tid som präglas av filterbubblor, osäkerhet och ett ständigt pågående brus i alla de konversationer som pågår.   Strategiskt berättande går bortom enbart berättande och storytelling. Det handlar om att medvetet använda sig av narrativens kraft och driva en berättelse som stödjer dina affärs- eller organisationsmål för att väcka känslor hos den publik du vill nå.   Några berättelser och narrativ blir starkare än andra. De påverkar vad vi ser och vad vi gör och det gäller på alla områden.   Strategiskt berättande handlar om hur såväl organisationer och företag som ekonomin och samhället i stort påverkas. Den utgör också en handbok för den som vill bygga sitt egna narrativ och utveckla sitt ledarskap att bli mer berättande.   Boken tar sin utgångspunkt i hur världen förändrats. Osanna historier och nyheter kan framstå som sanna och spridas i egna bubblor. Bilden av verkligheten blir viktigare än verkligheten.