Stolthet och fördom - Lättläst (e-bok) av Jane
Lägg till önskelistan
Jane Austen (författare)

Stolthet och fördom - Lättläst e-bok

Pris 65 kr
(0)
Den klassiska Jane Austen-romanen återberättad på lätt svenska av Pernilla Gesén. Familjen Bennet bor på ett trivsamt gods i södra England. Herr och fru Bennet vill gärna se att de fem döttrarna gifter sig med respektabla och rika män för att trygga sin framtid. En dag bosätter sig den unge och förmögne Charles Bingley i närheten. Jane Bennet blir genast blixtkär i honom! Charles har ofta med sig sin vän, Darcy. Den yngre systern Lizzy bestämmer sig snabbt för att ogilla Darcy på grund av h...
E-Bok 65 kr Pris Ljudbok 65 kr Pris

Bokons kunder har även köpt

Författare Jane Austen (författare), Pernilla Gesén (översättare)
Förlag LL-förlaget
Utgiven 21 Augusti 2013
Genrer Annan Skönlitteratur, Skönlitteratur
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789170534614
Den klassiska Jane Austen-romanen återberättad på lätt svenska av Pernilla Gesén. Familjen Bennet bor på ett trivsamt gods i södra England. Herr och fru Bennet vill gärna se att de fem döttrarna gifter sig med respektabla och rika män för att trygga sin framtid. En dag bosätter sig den unge och förmögne Charles Bingley i närheten. Jane Bennet blir genast blixtkär i honom! Charles har ofta med sig sin vän, Darcy. Den yngre systern Lizzy bestämmer sig snabbt för att ogilla Darcy på grund av hans sätt. Men Lizzy kommer att få anledning att tänka om. Inte kan man låta en fördom komma i vägen för kärleken? Stolthet och fördom är Jane Austens mest kända roman. Boken har blivit filmatiserad flera gånger.