Spelprogrammering med CDX och OpenGL (e-bok) av
Lägg till önskelistan
Mikael Bondestam (författare), Johan Isaksson (författare)

Spelprogrammering med CDX och OpenGL e-bok

465 kr
(0)
Att programmera spel är roligt och lärorikt men det kan vara svårt att komma igång. När man väl är igång finns mängder av information att fördjupa sig i både i bokform och på nätet, dock främst på engelska. Denna bok passar dig som vill lära dig att göra spel, men även dig som vill lära dig mer om programmering eller komma igång med OpenGL på ett lite mer underhållande sätt. Boken visar hur du gör flera olika sorters spel, både i 2D och 3D. Du kommer att skapa färdiga spel som går att spel...
465 kr
Författare Mikael Bondestam (författare), Johan Isaksson (författare)
Förlag Docendo
Utgiven 11 januari 2007
Genrer It & Teknologi, Fackböcker
Språk Swedish
Format pdf
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789178827381
Att programmera spel är roligt och lärorikt men det kan vara svårt att komma igång. När man väl är igång finns mängder av information att fördjupa sig i både i bokform och på nätet, dock främst på engelska. Denna bok passar dig som vill lära dig att göra spel, men även dig som vill lära dig mer om programmering eller komma igång med OpenGL på ett lite mer underhållande sätt. Boken visar hur du gör flera olika sorters spel, både i 2D och 3D. Du kommer att skapa färdiga spel som går att spela och som du kan sprida vidare. För att få så bra utbyte av boken som möjligt bör du ha grundläggande kunskaper i programmering med C++. Du som kan programmera sedan tidigare, men inte programmerat i C++ får det lite kämpigare, men bör ändå kunna hänga med.