Lägg till önskelistan
Spelprogrammering med CDX och OpenGL e-bok
Pris
505 kr
Att programmera spel är roligt och lärorikt men det kan vara svårt att komma igång. När man väl är igång finns mängder av information att fördjupa sig i både i bokform och på nätet, dock främst på engelska. Denna bok passar dig som vill lära dig att göra spel, men även dig som vill lära dig mer om programmering eller komma igång med OpenGL på ett lite mer underhållande sätt.
Boken visar hur du gör flera olika sorters spel, både i 2D och 3D. Du kommer att skapa färdiga spel som går att spel...
E-Bok
505 kr
Pris
Förlag
Docendo
Utgiven
11 Januari 2007
Genrer
It & Teknologi, Fackböcker
Språk
Swedish
Format
pdf
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789178827381
Att programmera spel är roligt och lärorikt men det kan vara svårt att komma igång. När man väl är igång finns mängder av information att fördjupa sig i både i bokform och på nätet, dock främst på engelska. Denna bok passar dig som vill lära dig att göra spel, men även dig som vill lära dig mer om programmering eller komma igång med OpenGL på ett lite mer underhållande sätt.
Boken visar hur du gör flera olika sorters spel, både i 2D och 3D. Du kommer att skapa färdiga spel som går att spela och som du kan sprida vidare. För att få så bra utbyte av boken som möjligt bör du ha grundläggande kunskaper i programmering med C++. Du som kan programmera sedan tidigare, men inte programmerat i C++ får det lite kämpigare, men bör ändå kunna hänga med.