Sju interventioner för gymnasieskolan: Skolinte
Lägg till önskelistan
Anders Berglund (författare)

Sju interventioner för gymnasieskolan: Skolinterventioner för bättre: studievanor, personlig utveckling, läsning, spelifiering, kunskapsmanagementsystem, likabehandling och ämnesintegrering e-bok

Pris 39 kr
(0)
Med fokus på systemnivå erbjuder denna bok sju specifika interventioner som kan implementeras separat eller i kombination för att potentiellt få en starkare effekt: kunskapshanteringssystem (KMS), studievaneförbättring, reflektionsjournal för personlig utveckling, likabehandling och samtalsetik, läsinterventioner, spelifiering och ämnesintegrering. Författaren, legitimerad gymnasielärare, betonar vikten av att skapa en sammanhängande och systematisk utveckling inom skolans organisation för a...
E-Bok 39 kr Pris

Bokons kunder har även köpt

Författare Anders Berglund (författare)
Förlag Books on Demand
Utgiven 19 November 2024
Längd 520 sidor
Genrer Psykologi Och Pedagogik, Fackböcker
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789181145021
Med fokus på systemnivå erbjuder denna bok sju specifika interventioner som kan implementeras separat eller i kombination för att potentiellt få en starkare effekt: kunskapshanteringssystem (KMS), studievaneförbättring, reflektionsjournal för personlig utveckling, likabehandling och samtalsetik, läsinterventioner, spelifiering och ämnesintegrering. Författaren, legitimerad gymnasielärare, betonar vikten av att skapa en sammanhängande och systematisk utveckling inom skolans organisation för att bygga en genuin lärande organisation. Den offentliga skoldebattens fragmenterade fokus bortser ofta från skolans roll i att intelligent integrera olika faktorer. Denna bok ger ett förslag på hur man kan kombinera olika faktorer. Interventionerna bygger på etablerad forskning och praktiska erfarenheter, och syftar till att stärka elevernas utveckling och förbättra deras skolupplevelse framför allt kring personlig utveckling, studievanor och likabehandling. Även om boken främst riktar sig till gymnasieskolor är metoderna tillämpbara även inom grundskolan.