Så gör du en kommunikationsplan steg för steg (
Lägg till önskelistan
Anders lUNDSTEDT (författare)

Så gör du en kommunikationsplan steg för steg e-bok

195 kr
(0)
SÅ GÖR DU EN KOMMUNIKATIONSPLAN STEG FÖR STEG   Med e-bok ”Så gör du en kommunikationsplan steg för steg”  får du praktiska kommunikationsplans mallar, tips och strategier för att komma igång med processen och bättre nå dina mål och syften med din kommunikation. Varför en kommunikationsplan?   Kommunikationsplanen är ett stöd för att planera vad som är den bästa kommunikationsinsatsen för just din målgrupp.Planen ska ge svar på vad du ska säga, genom vilka kanaler, när i tiden och till v...
195 kr
Författare Anders lUNDSTEDT (författare)
Utgiven 13 Augusti 2020
Genrer Ekonomi Och Ledarskap, Media & Kommunikation, Fackböcker
Språk Swedish
Format pdf
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789198596656
SÅ GÖR DU EN KOMMUNIKATIONSPLAN STEG FÖR STEG   Med e-bok ”Så gör du en kommunikationsplan steg för steg”  får du praktiska kommunikationsplans mallar, tips och strategier för att komma igång med processen och bättre nå dina mål och syften med din kommunikation. Varför en kommunikationsplan?   Kommunikationsplanen är ett stöd för att planera vad som är den bästa kommunikationsinsatsen för just din målgrupp.Planen ska ge svar på vad du ska säga, genom vilka kanaler, när i tiden och till vem du ska säga det.   De olika stegen som du ska arbeta med för att komma igång med kommunikationsprocessen är nulägesanalys, syfte, strategi, målgrupp, budskap, mediaval, aktivitetsplan och slutligen mål och uppföljning. Syftet med en kommunikationsplan är att i första hand användas för digital marknadsföring men de olika stegen kan även tillämpas för andra former av kommunikationsplaner.Först av allt ger mallar för kommunikation dig ett stöd för att planera vad som är den bästa kommunikationsinsatsen för just din målgrupp.Som ett resultat ska planen ge dig svar på vad du ska säga, genom vilka kanaler, när i tiden och till vem du ska säga det. Efter det att du svarat på frågorna i detta strategidokument kommer du igång med en process och får ett levande dokument för ditt företag att utveckla hur du ska kommunicera ut ditt budskap till just din målgrupp.   Anders Lundstedt som har skrivit boken har en lång erfarenhet av marknadsföring och kommunikation som tidigare marknadschef i ledande företag som Cloetta, Aller Media och Almedahls. Sedan 2014 driver han egna byrån Action Marketing.