Lägg till önskelistan
Reklamen och alkoholen e-bok
Pris
75 kr
Reklamen och alkoholen är en handbok som berör makten och fällorna som reklamen har på alkoholen, en makt som även berör hälsa, omsorg, socialt arbete och socialt ansvar. Reklamen som åtföljs av en varningstext har bidragit till detta collage som belyser tvetydigheten, sarkasmen, cynismen och ironin i högsta grad motsägelsefullt i förhållande till varningstexten. Detta leder till 3 frågor:
1. Är reklamproducenterna medvetna om det tvetydiga budskapet?
2. Hur dra gränsen?
3. Får man skriva va...
E-Bok
75 kr
Pris
Förlag
Books on Demand
Utgiven
28 Maj 2015
Genrer
Psykologi Och Pedagogik, Fackböcker
Språk
Swedish
Format
epub
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789175692678
Reklamen och alkoholen är en handbok som berör makten och fällorna som reklamen har på alkoholen, en makt som även berör hälsa, omsorg, socialt arbete och socialt ansvar. Reklamen som åtföljs av en varningstext har bidragit till detta collage som belyser tvetydigheten, sarkasmen, cynismen och ironin i högsta grad motsägelsefullt i förhållande till varningstexten. Detta leder till 3 frågor:
1. Är reklamproducenterna medvetna om det tvetydiga budskapet?
2. Hur dra gränsen?
3. Får man skriva vad man vill bara det lockar till köp? Ett köp som orsakar missbruk, endast för att det är lönsamt...
Det handlar om att belysa ett visst element ur en annorlunda synvinkel.
Verkligheten var värre än dikten.