Reklamen och alkoholen (e-bok) av Nicole Törsle
Lägg till önskelistan
Nicole Törsleff (författare)

Reklamen och alkoholen e-bok

Pris 75 kr
(0)
Reklamen och alkoholen är en handbok som berör makten och fällorna som reklamen har på alkoholen, en makt som även berör hälsa, omsorg, socialt arbete och socialt ansvar. Reklamen som åtföljs av en varningstext har bidragit till detta collage som belyser tvetydigheten, sarkasmen, cynismen och ironin i högsta grad motsägelsefullt i förhållande till varningstexten. Detta leder till 3 frågor: 1. Är reklamproducenterna medvetna om det tvetydiga budskapet? 2. Hur dra gränsen? 3. Får man skriva va...
E-Bok 75 kr Pris

Bokons kunder har även köpt

Författare Nicole Törsleff (författare)
Förlag Books on Demand
Utgiven 28 Maj 2015
Genrer Psykologi Och Pedagogik, Fackböcker
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789175692678
Reklamen och alkoholen är en handbok som berör makten och fällorna som reklamen har på alkoholen, en makt som även berör hälsa, omsorg, socialt arbete och socialt ansvar. Reklamen som åtföljs av en varningstext har bidragit till detta collage som belyser tvetydigheten, sarkasmen, cynismen och ironin i högsta grad motsägelsefullt i förhållande till varningstexten. Detta leder till 3 frågor: 1. Är reklamproducenterna medvetna om det tvetydiga budskapet? 2. Hur dra gränsen? 3. Får man skriva vad man vill bara det lockar till köp? Ett köp som orsakar missbruk, endast för att det är lönsamt... Det handlar om att belysa ett visst element ur en annorlunda synvinkel. Verkligheten var värre än dikten.