 
    Lägg till önskelistan
    
Pestens år (lättläst) (Lättläst version) e-bok
  
  
  
    Pris
    139 kr
  
  
  
  
  
År 1710 drabbades Stockholm av pesten. På kort tid dog nära hälften av stadens befolkning.
Pestens år är en fängslande berättelse om hur Stockholms invånare ställdes inför en katastrof av ofattbara proportioner. Hur reagerade de enskilda människorna? Vilket ansvar tog myndigheterna? Och hur bidrog pesten till den svenska stormaktens undergång?
Magnus Västerbro är författare och journalist. Han har skrivit en rad uppmärksammade populärvetenskapliga böcker, bland annat Svälten: hungeråren som ...
  
    E-Bok
    
        139 kr
        Pris
    
    
  
  
  
    Ljudbok
    
        95 kr
        Pris
    
    
  
  
    Förlag
    Vilja förlag
  
  
  
    Utgiven
    19 Augusti 2024
    
  
  
  
  
    Genrer
    
      Historia & Arkeologi, Romaner, 12-15 År, Fackböcker, Skönlitteratur, Ungdomsböcker
    
  
  
  
    Serie
    Lättläst version
  
  
  
  
    Språk
    Swedish
  
  
    Format
    epub
  
  
    Kopieringsskydd
    Vattenmärkt
  
  
    ISBN
    9789179498252
  
År 1710 drabbades Stockholm av pesten. På kort tid dog nära hälften av stadens befolkning.
Pestens år är en fängslande berättelse om hur Stockholms invånare ställdes inför en katastrof av ofattbara proportioner. Hur reagerade de enskilda människorna? Vilket ansvar tog myndigheterna? Och hur bidrog pesten till den svenska stormaktens undergång?
Magnus Västerbro är författare och journalist. Han har skrivit en rad uppmärksammade populärvetenskapliga böcker, bland annat Svälten: hungeråren som formade Sverige som 2018 tilldelades Augustpriset. 
Lättlästa böcker från Vilja är ofta något kortare, har alltid ett lättare språk och ett innehåll anpassat för en vuxen läsare. Viljas böcker är indelade i sex nivåer, XS-XXL. Pestens år ligger på nivå XL.
       
           
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
        