Pedagogik för högskolelärare (e-bok) av
Lägg till önskelistan
Thomas Hansson (redaktör)

Pedagogik för högskolelärare e-bok

Pris 145 kr
(0)
Att vara en god högskolelärare och ständigt vilja förbättra sin undervisning är en viktig del av lärarens identitet. Här måste alla inom högskolan ta sitt ansvar. Det gör man genom att synliggöra utbildningsfrågor och undervisningssituationer. Aktiva högskolelärare måste skapa mötesplatser där lärande, innovation och kvalitet diskuteras. Pedagogik för högskolelärare bidrar till utvecklingen av kreativa lärandemiljöer vid landets lärosäten. Bokens innehåll bildar en struktur över högskolepeda...
E-Bok 145 kr Pris

Bokons kunder har även köpt

Författare Silwa Claesson (medförfattare), Helge Strömdahl (medförfattare), Thomas Hansson (medförfattare), Thomas Hansson (redaktör), Pertti Kansanen (medförfattare), Göran Fransson (medförfattare), Anna Lundberg (medförfattare), Oskar Gedda (medförfattare), Ellinor Silius-Ahonen (medförfattare), Christa Tigerstedt (medförfattare), Camilla Wikström-Grotell (medförfattare), Ann-Britt Enochsson (medförfattare), Ebba Ossiannilsson (medförfattare), Marianne Vinje (medförfattare), Ann Werner (medförfattare), Teresia Svensson (medförfattare), Madelaine Johansson (medförfattare), Helen Setterud (medförfattare), Magnus Hoppe (medförfattare), Mats Westerberg (medförfattare), Eva Leffler (medförfattare), Mikael Lundgren (medförfattare), Liss Kerstin Sylvén (medförfattare), Pia Sundqvist (medförfattare), Sven-Erik Hansén (medförfattare), Jan Sjöberg (medförfattare)
Utgiven 1 Augusti 2023
Genrer Psykologi Och Pedagogik, Fackböcker
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789178445257
Att vara en god högskolelärare och ständigt vilja förbättra sin undervisning är en viktig del av lärarens identitet. Här måste alla inom högskolan ta sitt ansvar. Det gör man genom att synliggöra utbildningsfrågor och undervisningssituationer. Aktiva högskolelärare måste skapa mötesplatser där lärande, innovation och kvalitet diskuteras. Pedagogik för högskolelärare bidrar till utvecklingen av kreativa lärandemiljöer vid landets lärosäten. Bokens innehåll bildar en struktur över högskolepedagogiska insatser för kvalificering av lärare och studenter. Certifierade högskolelärare ska behärska strategier, bedömning, rådgivning, forskning och handledning. Innehållet exemplifierar ämnesövergripande strategier samt visar metoder för att dela god praxis. Ämnesföreträdare, forskare, handledare, doktorander och kursansvariga finner ett intressant innehåll, får goda råd och utvecklar därefter egna tankar. Boken bidrar, kort sagt, till teoribildningen kring kunskapsområdet, stöder de studerandes kunskapsutveckling och stärker lärarens praktik. Urvalet av bidrag ger en bild av högskolepedagogikens bredd och djup. Enskilda kapitel beskriver ämnesområdets komplexitet, konkreta lektionsförslag, studenternas utmaningar och lärarens etisk-moraliska antaganden.