Ordstadium, primitiv grammatik - teoribok (e-bo
Lägg till önskelistan
Iréne Johansson (författare)

Ordstadium, primitiv grammatik - teoribok (Språkträning enligt Karlstadmodellen #2) e-bok

Pris 149 kr
(0)
Bok nummer 2 i serien om språkträning enligt Karlstadmodellen. Denna bok handlar om den fas i språkutvecklingen då barnet börjar använda 40-50 ord i sin egen spontana kommunikation. Samtidigt  tillägnar hen sig förståelsen av ungefär fyra gånger så många ord samt inser det viktiga i att två ord kan kombineras med varandra till små satser. Boken innehåller ett kort teoriavsnitt om pedagogik och språkutveckling, förslag till en plan över språkträningen samt sex kapitel med motiveringar, instr...
E-Bok 149 kr Pris

Bokons kunder har även köpt

Författare Iréne Johansson (författare)
Förlag Hatten Förlag
Utgiven 4 September 2017
Genrer Psykologi Och Pedagogik, Fackböcker
Del i serie 2
Språk Swedish
Format pdf
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789187465512
Bok nummer 2 i serien om språkträning enligt Karlstadmodellen. Denna bok handlar om den fas i språkutvecklingen då barnet börjar använda 40-50 ord i sin egen spontana kommunikation. Samtidigt  tillägnar hen sig förståelsen av ungefär fyra gånger så många ord samt inser det viktiga i att två ord kan kombineras med varandra till små satser. Boken innehåller ett kort teoriavsnitt om pedagogik och språkutveckling, förslag till en plan över språkträningen samt sex kapitel med motiveringar, instruktioner och materialförslag till olika övningar. Denna bok skrevs för många år sedan. Då var språkbruket ett annat än i dag liksom tankemönstren kring vissa företeelser. Om jag hade haft möjligheten att skriva om texterna i dag hade såväl ordbruk som vissa delar av innehållet varit på ett annat sätt. Nu har boken blivit e-bok men jag ber läsaren ha dessa fakta i  minnet vid läsning av texten. Med förhoppning att bokens innehåll kan vara till nytta! Boken skrevs och publicerades 1990 utifrån de erfarenheter som gjordes av 58 barn och deras vuxna  inom forskningsprojektet ” Tidig språkstimulering av mongoloida barn” 1981-1986. Parallellt med projektet utprövades övningar och material på barn och unga med olika diagnoser inom ramen för barnhabiliteringen på olika orter i Sverige.