Nudging i praktiken : Så gör organisationen det
Lägg till önskelistan Gratis smakprov
  • Spara till biblioteket
  • Läs smakprov
  • Visa inbäddningskod
Ida Lemoine (författare), Kajsa Lindström (författare), Linda Lindström (författare), Samuel Salzer (författare)

Nudging i praktiken : Så gör organisationen det lätt att göra rätt e-bok

Pris 165 kr
(0)
Vi vet att vi borde äta hälsosammare, slänga mindre mat och spara mer till pensionen ändå gör vi inte alltid det. När gapet mellan vilja och handling inte går att överbrygga med ökad information eller kunskap kan vi behöva en hjälpande knuff ­ vi kan behöva nudging. Nudging innebär att kombinera psykologi och design för att göra det lätt att göra rätt, utan att använda lagar, förbud eller ekonomisk kompensation. Det här är den första svenska handboken i nudging. Författarna guidar dig genom ...
E-Bok 165 kr Pris

Bokons kunder har även köpt

Författare Ida Lemoine (författare), Kajsa Lindström (författare), Linda Lindström (författare), Samuel Salzer (författare)
Förlag NoK Akademisk
Utgiven 20 December 2024
Genrer Ekonomi Och Ledarskap, Fackböcker
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789127824089
Vi vet att vi borde äta hälsosammare, slänga mindre mat och spara mer till pensionen ändå gör vi inte alltid det. När gapet mellan vilja och handling inte går att överbrygga med ökad information eller kunskap kan vi behöva en hjälpande knuff ­ vi kan behöva nudging. Nudging innebär att kombinera psykologi och design för att göra det lätt att göra rätt, utan att använda lagar, förbud eller ekonomisk kompensation. Det här är den första svenska handboken i nudging. Författarna guidar dig genom Beteenderesan, en arbetsmodell där du steg för steg förenklar för både dina kunder och din organisation att fatta önskvärda beslut. Du får bland annat lära dig att: Se till att det önskvärda beteendet är förvalt Rama in och förstärka det önskade budskapet Påminna vid rätt tidpunkt Göra användaren till en del av lösningen Modellen är förankrad i forskning och praktiskt utprovad inom näringsliv och offentlig sektor. Målet är att skapa beteendeförändring som gynnar både individen och dina affärsmässiga resultat och planeten. Författarna är alla verksamma på Sveriges första beteendebyrå, Beteendelabbet. De arbetar för att skapa hållbar utveckling inom bostad, transport, sparande, vård och hälsa genom att kombinera kunskap från psykologi, beteendeekonomi och design.