Nuckan (lättläst) (e-bok) av .
. , Malin Lindroth

Nuckan (lättläst) e-bok

185 kr
Vad ser de flesta framför sig när de hör ordet nucka? En sträng dam med knut på huvudet och hopsnörpt mun? Eller en ensam kvinna som har skrumpnat ihop för att hon inte fått en mans kärlek? Ordet känns gammalt, men föreställningarna verkar finnas kvar. Malin Lindroth undersöker begreppet nucka med utgångspunkt i sitt eget liv, sitt eget ”nuckskap”. Hon vill ta tillbaka ordet och visa vem nuckan…
Vad ser de flesta framför sig när de hör ordet nucka? En sträng dam med knut på huvudet och hopsnörpt mun? Eller en ensam kvinna som har skrumpnat ihop för att hon inte fått en mans kärlek? Ordet känns gammalt, men föreställningarna verkar finnas kvar. Malin Lindroth undersöker begreppet nucka med utgångspunkt i sitt eget liv, sitt eget ”nuckskap”. Hon vill ta tillbaka ordet och visa vem nuckan egentligen är. Hon berättar om hur det hur det är att vara en kvinna i dagens samhälle som inte har erfarenhet av långa kärleksrelationer. Visar att dåtidens och nutidens nuckors livsberättelser är betydelsefulla. Som outsiders, kvinnor som inte riktigt passar in i mallen, har nuckan ett unikt perspektiv. Malin Lindroth har själv bearbetat sin bok Nuckan till lättläst.
E-bok 185 kr

Mer av samma författare

Bokons kunder har även köpt

Författare . (författare), Malin Lindroth (författare), Daniela Juvall (annat)
Förlag Vilja förlag
Längd 72 sidor
Genrer Fackböcker, Biografier & Memoarer, Biografier, Psykologi Och Pedagogik
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789179713102

Vad ser de flesta framför sig när de hör ordet nucka? En sträng dam med knut på huvudet och hopsnörpt mun? Eller en ensam kvinna som har skrumpnat ihop för att hon inte fått en mans kärlek? Ordet känns gammalt, men föreställningarna verkar finnas kvar. Malin Lindroth undersöker begreppet nucka med utgångspunkt i sitt eget liv, sitt eget ”nuckskap”. Hon vill ta tillbaka ordet och visa vem nuckan egentligen är. Hon berättar om hur det hur det är att vara en kvinna i dagens samhälle som inte har erfarenhet av långa kärleksrelationer. Visar att dåtidens och nutidens nuckors livsberättelser är betydelsefulla. Som outsiders, kvinnor som inte riktigt passar in i mallen, har nuckan ett unikt perspektiv. Malin Lindroth har själv bearbetat sin bok Nuckan till lättläst.

Inga recensioner än