Lägg till önskelistan
Miljökommunikation och hållbar utveckling - stärk ditt varumärke och skapa affärsnytta e-bok
Pris
829 kr
Att kommunicera företags och organisationers arbete med miljö och hållbar utveckling kräver kunskap om grundläggande principer och syften med kommunikationen, bl.a. baserat på förhållanden och förväntningar hos både sändare och mottagare. Med hjälp av denna bok lär du dig att utforma rätt budskap till rätt målgrupp inom området hållbar utveckling och därigenom lägga grunden för en tydlig och trovärdig kommunikation.
Genom att aktivt arbeta med genomtänkt miljökommunikation kan din organisa...
E-Bok
829 kr
Pris
Förlag
SIS Förlag
Utgiven
11 Juni 2010
Genrer
Ekonomi Och Ledarskap, It & Teknologi, Juridik, Media & Kommunikation, Samhälle Och Politik, Fackböcker
Språk
Swedish
Format
pdf
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789171627919
Att kommunicera företags och organisationers arbete med miljö och hållbar utveckling kräver kunskap om grundläggande principer och syften med kommunikationen, bl.a. baserat på förhållanden och förväntningar hos både sändare och mottagare. Med hjälp av denna bok lär du dig att utforma rätt budskap till rätt målgrupp inom området hållbar utveckling och därigenom lägga grunden för en tydlig och trovärdig kommunikation.
Genom att aktivt arbeta med genomtänkt miljökommunikation kan din organisation stärka sitt varumärke och skapa affärsnytta, t.ex. i form av nya kunder och engagerade anställda.
Boken ger dig bl.a. svar på följande frågor:
Vilka kommunikationsvägar kan och bör jag använda?
Hur funderar, agerar och reagerar olika generationer och intressenter?
På vilket sätt kan Global Reporting Initiative (GRI) hjälpa mig i mitt arbete?
Hur påverkas varumärket och vad kan jag göra för att stärka det?
Hur hanterar jag kommunikationen i samband med risker och katastrofer?
Finns det speciell klimatkommunikation och klimatmärkning?
Boken vänder sig till alla som på olika sätt arbetar eller är sändare och mottagare av kommunikation inom områdena miljö och hållbar utveckling.