 
    Lägg till önskelistan
    
Melodikryss och äppelpaj (lättläst) e-bok
  
  
  
    Pris
    109 kr
  
  
  
  
  
Birgit bor på äldreboendet Solvillan. Sedan hennes vän och granne flyttade är det tråkigare på boendet. En dag flyttar en ny kvinna in. En Ulla, med sidensjal och vårdat språk. Elegant är hon, och så väldigt olik Birgit. Birgit blir på sin vakt. Kommer Sture, som Birgit tycker så mycket om, att gilla Ulla bättre än Birgit?
Varje lördag löser Birgit Melodikrysset med Emma i personalen. Klassisk musik är det enda de inte är så bra på. Men det visar sig att Ulla är det. Kanske behöver olika int...
  
    E-Bok
    
        109 kr
        Pris
    
    
  
  
  
    Ljudbok
    
        109 kr
        Pris
    
    
  
  
    Förlag
    LL-förlaget
  
  
  
    Utgiven
    7 Februari 2024
    
  
  
  
  
    Genrer
    
      Romaner, Skönlitteratur
    
  
  
  
  
    Språk
    Swedish
  
  
    Format
    epub
  
  
    Kopieringsskydd
    Vattenmärkt
  
  
    ISBN
    9789189149977
  
Birgit bor på äldreboendet Solvillan. Sedan hennes vän och granne flyttade är det tråkigare på boendet. En dag flyttar en ny kvinna in. En Ulla, med sidensjal och vårdat språk. Elegant är hon, och så väldigt olik Birgit. Birgit blir på sin vakt. Kommer Sture, som Birgit tycker så mycket om, att gilla Ulla bättre än Birgit?
Varje lördag löser Birgit Melodikrysset med Emma i personalen. Klassisk musik är det enda de inte är så bra på. Men det visar sig att Ulla är det. Kanske behöver olika inte vara dåligt? Ulla har massor av idéer och visar sig vara precis den vän Birgit saknat. Snart är vardagen på Solvillan inte sig lik, utan full av bakning, kortspel och spirande kärlek.
Melodikryss och äppelpaj är en berättelse om att finna vänskap trots olikheter och om kärlek på ålderns höst.
Eli Åhman Owetz är en hyllad författare av feelgoodromaner. År 2022 fick hennes bok Sköna Maj Lättlästpriset. Samma år kom uppföljaren En jul tillsammans.
 
Lättlästnivå: 4
(1 är lättast och 6 svårast)
       
           
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
        