Lägg till önskelistan
Mediesamhället e-bok
Pris
349 kr
Vilken är mediernas roll i vardagen och i växelverkan människor emellan? På vilket sätt utmanar det avgiftsfria innehållet på webben och de nya medierna den traditionella medieindustrin? Kan man göra revolution med hjälp av Facebook? Vad är mass-själv-kommunikation?
"Mediesamhället" tecknar en aktuell bild av ett samhälle, som på många sätt är beroende av medier. Samtidigt granskar boken hur medierna upplevs då gamla begrepp såsom tv-tittare, radiolyssnare och tidningsläsare börjar bli förål...
E-Bok
349 kr
Pris
Förlag
Vastapaino
Utgiven
30 Oktober 2019
Längd
224 sidor
Genrer
Ekonomi Och Ledarskap, Fackböcker
Språk
Finnish
Format
epub
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789517687850
Vilken är mediernas roll i vardagen och i växelverkan människor emellan? På vilket sätt utmanar det avgiftsfria innehållet på webben och de nya medierna den traditionella medieindustrin? Kan man göra revolution med hjälp av Facebook? Vad är mass-själv-kommunikation?
"Mediesamhället" tecknar en aktuell bild av ett samhälle, som på många sätt är beroende av medier. Samtidigt granskar boken hur medierna upplevs då gamla begrepp såsom tv-tittare, radiolyssnare och tidningsläsare börjar bli föråldrade.
"Mediesamhället" är en efterlängtad bok om förändringar i medielandskapet och kommunikationen. Verket granskar kommunikation som interaktion, representationer, ekonomi och som en del av maktutövningen i samhället. Boken fördjupar sig i motsättningarna mellan massmedier och sociala medier, fakta och underhållning, privat och offentligt. Medierna har blivit en oskiljaktig del av samhället - på gott och ont.
Janne Seppänen är professor vid fakulteten för kommunikation, medier och teater vid Tammerfors universitet. Esa Väliverronen är professor vid institutionen för socialvetenskap vid Helsingfors universitet.