Medierätt (e-bok) av Pam Storr, Christine Storr
Lägg till önskelistan
Pam Storr (författare), Christine Storr (författare)

Medierätt e-bok

449 kr
(0)
Den här boken presenterar ämnet medierätt huvudsakligen utifrån tre praktiska frågeställningar: hur marknadsaktörer skyddar sina tillgångar, hur aktörer får kommunicera till allmänheten, och hur kundinformation får användas och analyseras. För att belysa dessa tre frågeställningar diskuteras det juridiska ramverket inom tre områden - immaterialrätt, marknadsrätt och integritetsskydd. Efter en kort introduktion till ämnet juridik presenteras yttrandefrihet och dess gränser, samt hur reklam bör...
449 kr
Undertext Juridiska perspektiv på praktiska frågeställningar
Författare Pam Storr (författare), Christine Storr (författare)
Förlag LGG Publishing
Utgiven 7 November 2020
Längd 165 sidor
Genrer Juridik, Fackböcker
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789198600834
Den här boken presenterar ämnet medierätt huvudsakligen utifrån tre praktiska frågeställningar: hur marknadsaktörer skyddar sina tillgångar, hur aktörer får kommunicera till allmänheten, och hur kundinformation får användas och analyseras. För att belysa dessa tre frågeställningar diskuteras det juridiska ramverket inom tre områden - immaterialrätt, marknadsrätt och integritetsskydd. Efter en kort introduktion till ämnet juridik presenteras yttrandefrihet och dess gränser, samt hur reklam bör utformas för att följa god sed. Därefter diskuteras hur marknadsaktörer kan rättsligt skydda sina produkter genom immaterialrätt - varumärke, upphovsrätt och mönster. Relaterade ämnen som kortfattat presenteras är patent, företagshemligheter, konkurrensrätt, och avtalsrätt. Avslutningsvis diskuteras integritetsaspekter och rättsliga krav när kunddata hanteras. Boken är främst avsedd för undervisningsändamål med utgång i kurser vid svenska lärosäten. Boken är förhoppningsvis även av värde för yrkesverksamma inom exempelvis datavetenskap, marknadskommunikation och produktutveckling.