Lägg till önskelistan
Medieplanering för folkbibliotek - Objektivt, subjektivt & provokativt e-bok
Pris
179 kr
Tydlighet kan vara otäckt men är nödvändigt. Bibliotekens medier är olika former för information, kunskap och upplevelser. Medier i nya format tillkommer samtidigt som de flesta av de gamla formaten fortfarande efterfrågas. För att budgeten ska räcka till alla målgruppers behov och önskemål måste bibliotekspersonalen fundera över fördelningen inom olika format, men också diskutera begreppen allsidighet, kvalitet och läsfrämjande. Att gömma sig bakom vaga formuleringar är inget bra alternativ ...
E-Bok
179 kr
Pris
Förlag
BTJ Förlag
Utgiven
7 Januari 2021
Genrer
Litteraturvetenskap, Fackböcker
Språk
Swedish
Format
pdf
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789170188558
Tydlighet kan vara otäckt men är nödvändigt. Bibliotekens medier är olika former för information, kunskap och upplevelser. Medier i nya format tillkommer samtidigt som de flesta av de gamla formaten fortfarande efterfrågas. För att budgeten ska räcka till alla målgruppers behov och önskemål måste bibliotekspersonalen fundera över fördelningen inom olika format, men också diskutera begreppen allsidighet, kvalitet och läsfrämjande. Att gömma sig bakom vaga formuleringar är inget bra alternativ anser författaren, som vill provocera till tydliga ställningstaganden. Här ges modeller och råd om hur man kan arbeta med folkbibliotekens medieplanering. Den inbegriper inte bara inköp och gallring utan även skyltning och uppställning. De ovana besökarna ska kunna hitta. Handfasta tips blandas med kontroversiella åsikter om genreindelningar. Mona Quick har arbetat på och besökt många bibliotek, som bibliotekarie, bibliotekschef, marknadsförare och konsult. Hon är välbekant med både praktiskt arbete och strategisk planering, och har ett mycket starkt tillgänglighetsperspektiv i dess vidaste mening.