Lägg till önskelistan
Marknadsplatser online och retail media e-bok
Pris
75 kr
Vad är Retail Media, även kallad den tredje vågen av digital marknadsföring?
Och hur kan du skala upp din digitala försäljning genom att sälja på marknadsplatser som Amazon, CDON, Fyndiq och Zalando - för att nå fler köpberedda kunder och öka din lönsamhet?
Lyssna på snabbguiden «Marknadsplatser online och retail media» så får du insikter i såväl Retail Media som marknadsplatser och hur dessa kanaler kan öka din digitala försäljning och hjälpa dig att nå fler kunder.
Christer Pettersson ha...
E-Bok
75 kr
Pris
Undertext
En snabbguide.
Förlag
Spjut förlag
Utgiven
26 November 2024
Längd
35 sidor
Genrer
Ekonomi Och Ledarskap, Fackböcker
Språk
Swedish
Format
epub
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789198910643
Vad är Retail Media, även kallad den tredje vågen av digital marknadsföring?
Och hur kan du skala upp din digitala försäljning genom att sälja på marknadsplatser som Amazon, CDON, Fyndiq och Zalando - för att nå fler köpberedda kunder och öka din lönsamhet?
Lyssna på snabbguiden «Marknadsplatser online och retail media» så får du insikter i såväl Retail Media som marknadsplatser och hur dessa kanaler kan öka din digitala försäljning och hjälpa dig att nå fler kunder.
Christer Pettersson har skrivit ett tiotal böcker och har mer än tjugo års praktisk erfarenhet av digital marknadsföring, e-handel och försäljning på marknadsplatser. Han är ofta anlitad som föreläsare och rådgivare kring e-handel och att driva lönsamma affärer på nätet.
Du kan läsa mer om författaren på www.datadrivet.se.
Avsnitt i boken:
Inledning
E-handel och trender just nu
Vad är en marknadsplats?
Varför är det så intressant med marknadsplatser?
Vad ska du tänka på om du ska sälja på marknadsplatser?
Marknadsplatser i Sverige
Driva egen marknadsplats
Internationella marknadsplatser
Marknadsplatser för B2B
Experttips kring marknadsplatser
Retail Media
Varför är det så stort intresse kring Retail Media just nu?
Fördelar med Retail Media
Nackdelar med Retail Media
Tillväxt och internationalisering
Slutord
Christer är civilekonom och har mer än tjugo års erfarenhet av digitalisering, e-handel och SEO, om vilket han skriver löpande på olika bloggar och sajter, bland annat på sin egen blogg Datadrivet.se.
Christer är också en uppskattad föreläsare inom e-handel, digitalisering och SEO.
Christer Pettersson är född i Linköping 1967, men är uppvuxen i Tyresö söder om Stockholm.
Han arbetar som ansvarig för e-handel och kundanskaffning på Bluestep Bank, en nordisk nischbank som erbjuder bolån och sparkonton. Han har tidigare haft liknande befattningar på finansbolaget Arvato, medieföretaget IDG, Hultafors Group, sökföretaget Eniro och på den nordiska researrangören Apollo.