Mammorna (lättläst) (e-bok) av Alexandra Pascal
Lägg till önskelistan
Alexandra Pascalidou (författare)

Mammorna (lättläst) e-bok

Pris 185 kr
(0)
I den hyllade reportageboken Mammorna får vi möta 21 mammor från olika förorter i Sverige. Det är mammor som har upplevt det allra värsta: att deras barn har mördats. Mammorna är en bok om våld, kärlek och sorg, men också om kamp. En kamp för att ge barnen upprättelse, en kamp för ett samhälle där unga människor inte ska behöva dö på gatan. Det här är en bearbetad version av originalet som kom 2018.  Mammorna nominerades 2018 till Augustpriset i fackboksklassen. Med utgångspunkt i boken ha...
E-Bok 185 kr Pris Ljudbok 95 kr Pris

Bokons kunder har även köpt

Författare Alexandra Pascalidou (författare), Marika Rasmusson (annat), Johan Lindskog (annat)
Förlag Vilja förlag
Utgiven 16 Januari 2023
Genrer Biografier, Samhälle Och Politik, Biografier & Memoarer, Fackböcker
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789179495961
I den hyllade reportageboken Mammorna får vi möta 21 mammor från olika förorter i Sverige. Det är mammor som har upplevt det allra värsta: att deras barn har mördats. Mammorna är en bok om våld, kärlek och sorg, men också om kamp. En kamp för att ge barnen upprättelse, en kamp för ett samhälle där unga människor inte ska behöva dö på gatan. Det här är en bearbetad version av originalet som kom 2018.  Mammorna nominerades 2018 till Augustpriset i fackboksklassen. Med utgångspunkt i boken har Alexandra Pascalidou även skapat dokumentärserien Mammorna i våldets skugga, för SVT. Alexandra Pascalidou är författare, journalist och programledare. Hon har varit kolumnist i tidningarna Journalisten och Metro. Pascalidou har blivit utsedd till Årets europé 2018 och tilldelats S:t Eriksmedaljen 2015. Hon har tidigare gett ut böckerna Bortom mammas gata, Kaos och Taxi. Lättlästa böcker från Vilja är ofta något kortare, har alltid ett lättare språk och ett innehåll anpassat för en vuxen läsare. EPUB3: Reflowable