
Lägg till önskelistan
Mammorna (lättläst) e-bok
Pris
185 kr
I den hyllade reportageboken Mammorna får vi möta 21 mammor från olika förorter i Sverige. Det är mammor som har upplevt det allra värsta: att deras barn har mördats.
Mammorna är en bok om våld, kärlek och sorg, men också om kamp. En kamp för att ge barnen upprättelse, en kamp för ett samhälle där unga människor inte ska behöva dö på gatan.
Det här är en bearbetad version av originalet som kom 2018.
Mammorna nominerades 2018 till Augustpriset i fackboksklassen. Med utgångspunkt i boken ha...
E-Bok
185 kr
Pris
Ljudbok
95 kr
Pris
Förlag
Vilja förlag
Utgiven
16 Januari 2023
Genrer
Biografier, Samhälle Och Politik, Biografier & Memoarer, Fackböcker
Språk
Swedish
Format
epub
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789179495961
I den hyllade reportageboken Mammorna får vi möta 21 mammor från olika förorter i Sverige. Det är mammor som har upplevt det allra värsta: att deras barn har mördats.
Mammorna är en bok om våld, kärlek och sorg, men också om kamp. En kamp för att ge barnen upprättelse, en kamp för ett samhälle där unga människor inte ska behöva dö på gatan.
Det här är en bearbetad version av originalet som kom 2018.
Mammorna nominerades 2018 till Augustpriset i fackboksklassen. Med utgångspunkt i boken har Alexandra Pascalidou även skapat dokumentärserien Mammorna i våldets skugga, för SVT. Alexandra Pascalidou är författare, journalist och programledare. Hon har varit kolumnist i tidningarna Journalisten och Metro. Pascalidou har blivit utsedd till Årets europé 2018 och tilldelats S:t Eriksmedaljen 2015. Hon har tidigare gett ut böckerna Bortom mammas gata, Kaos och Taxi.
Lättlästa böcker från Vilja är ofta något kortare, har alltid ett lättare språk och ett innehåll anpassat för en vuxen läsare.
EPUB3: Reflowable