 
    Lägg till önskelistan
    
Mål och mått: inom kvalitet och andra områden e-bok
  
  
  
    Pris
    579 kr
  
  
  
  
  
För att framgångsrikt styra en verksamhet behövs minst ett definierat mål. Dessutom måste man känna till resultatet av verksamheten i förhållande till målet, vilket kräver mätningar eller bedömningar. 
 
 I denna bok beskrivs vad ett mål är och hur mål kan sättas, och det ges många exempel på varierande slag av mål som kan ställas upp. Boken behandlar även vad som kan vara tänkbart att mäta i olika situationer i organisationer som producerar varor likaväl som tjänster. 
 För att illustrera m...
  
    E-Bok
    
        579 kr
        Pris
    
    
  
  
    Förlag
    SIS Förlag
  
  
  
    Utgiven
    20 November 2007
    
  
  
  
  
    Genrer
    
      Ekonomi Och Ledarskap, Naturvetenskap & Teknik, Fackböcker
    
  
  
  
  
    Språk
    Swedish
  
  
    Format
    pdf
  
  
    Kopieringsskydd
    Vattenmärkt
  
  
    ISBN
    9789171627087
  
För att framgångsrikt styra en verksamhet behövs minst ett definierat mål. Dessutom måste man känna till resultatet av verksamheten i förhållande till målet, vilket kräver mätningar eller bedömningar. 
 
 I denna bok beskrivs vad ett mål är och hur mål kan sättas, och det ges många exempel på varierande slag av mål som kan ställas upp. Boken behandlar även vad som kan vara tänkbart att mäta i olika situationer i organisationer som producerar varor likaväl som tjänster. 
 För att illustrera mål och mått på ett jordnära sätt är flertalet exempel knutna till två företag, en mindre resebyrå och en medelstor tillverkare av högteknologisk utrustning. Boken innehåller många praktiska exempel som direkt kan tillämpas av alla typer av verksamheter. 
 I boken beskrivs också översiktligt ett antal statistiska metoder för att utvärdera aktiviteter och mätresultat mot uppsatta mål.
       
           
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
        