Majken och svanen (lättläst) (e-bok) av Lena Sj
Lägg till önskelistan
Lena Sjöberg (författare)

Majken och svanen (lättläst) e-bok

Pris 109 kr
(0)
Först är Majken säker på att hon har sett fel. För ingen kastar väl sten på en svan? Så kommer ilskan. Hon släpper brödpåsen och springer efter pojkarna. Men Majken har inte en chans att hinna ifatt. På natten kan Majken inte sluta tänka på svanen. Den måste vara skadad. Hur ska hon kunna hjälpa den? Hon ger sig ut och söker efter svanen i mörkret, hittar den och bär hem det otympliga, sprattlande byltet. Väl hemma blir Majken osäker. Svanen hon tagit hem är vild i blicken och trumpetar högt...
E-Bok 109 kr Pris Ljudbok 109 kr Pris

Bokons kunder har även köpt

Författare Lena Sjöberg (författare), Lena Sjöberg (illustratör)
Förlag LL-förlaget
Utgiven 7 September 2023
Genrer Annan Skönlitteratur, Skönlitteratur
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789189149908
Först är Majken säker på att hon har sett fel. För ingen kastar väl sten på en svan? Så kommer ilskan. Hon släpper brödpåsen och springer efter pojkarna. Men Majken har inte en chans att hinna ifatt. På natten kan Majken inte sluta tänka på svanen. Den måste vara skadad. Hur ska hon kunna hjälpa den? Hon ger sig ut och söker efter svanen i mörkret, hittar den och bär hem det otympliga, sprattlande byltet. Väl hemma blir Majken osäker. Svanen hon tagit hem är vild i blicken och trumpetar högt. Den verkar inte särskilt skadad. Är det verkligen rätt svan? Majken och svanen är en berättelse om kärleken till djur, och om hur fel det kan bli även för den som bara vill göra rätt. Lena Sjöberg har hyllats och prisbelönats både som författare och illustratör. Majken och svanen är hennes debut som författare av lättläst för vuxna. En bok i vilken bild och text i ton och färgskala bildar en vacker och harmonisk enhet. Lättlästnivå: 2 (1 är lättast och 6 svårast)