Kriskommunikation (e-bok) av Mats Heide, Larsåk
Lägg till önskelistan
Mats Heide (författare), Larsåke Larsson (författare), Jesper Falkheimer (författare)

Kriskommunikation e-bok

205 kr
(0)
Nominerad till Årets HR-bok 2009! Den här banbrytande boken visar hur en organisation på bästa sätt bygger upp sin kriskommunikation, fördelat på de tre olika faserna före, under och efter en kris. Den bygger på aktuell forskning och teori varvas med praktikfall och konkreta råd. Det går knappt en dag utan att vi nås om budskapet om att en ny kris har uppstått. Kriserna kan utlösas av hur olyckor och naturkatastrofer hanteras av ansvariga aktörer. De kan också utlösas av hur organisationer fa...
205 kr
Författare Mats Heide (författare), Larsåke Larsson (författare), Jesper Falkheimer (författare)
Förlag Liber
Utgiven 13 juni 2012
Genrer Media & Kommunikation, Fackböcker
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789147107599
Nominerad till Årets HR-bok 2009! Den här banbrytande boken visar hur en organisation på bästa sätt bygger upp sin kriskommunikation, fördelat på de tre olika faserna före, under och efter en kris. Den bygger på aktuell forskning och teori varvas med praktikfall och konkreta råd. Det går knappt en dag utan att vi nås om budskapet om att en ny kris har uppstått. Kriserna kan utlösas av hur olyckor och naturkatastrofer hanteras av ansvariga aktörer. De kan också utlösas av hur organisationer fattar beslut och hanterar moraliska och etiska frågor. Under osäkra och hotfulla förhållanden ställs krav på snabba beslut och tydlig kommunikation. Därmed har förmågan att kommunicera effektivt blivit allt viktigare för myndigheter, företag och andra organisationer. Boken riktar sig till såväl ledare och (kris)kommunikatörer som studenter i ämnen som behandlar risker, kriser och kommunikation.