
Lägg till önskelistan
Kort kjol (lättläst) e-bok
Pris
139 kr
Sommarlov - som de har längtat! Myran och hennes klasskamrater firar. Myrans bästis åker hem, medan Myran följer med två killkompisar på efterfest. Men festen urartar och de två killarna utsätter Myran för en våldtäkt. För Myran följer en fruktansvärd tid. Rädslan, polisförhören och rättegången. Hur ska hon kunna leva vidare? Och hur ska hon kunna komma tillbaka till skolan där alla vet vad som har hänt?
Äntligen i lättläst bearbetning: 00-talets viktigaste bok! Christina Wahldéns debutbok K...
E-Bok
139 kr
Pris
Ljudbok
95 kr
Pris
Förlag
Nypon förlag
Utgiven
10 Augusti 2020
Genrer
12-15 År, Barnböcker, Ungdomsböcker
Språk
Swedish
Format
epub
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789179871055
Sommarlov - som de har längtat! Myran och hennes klasskamrater firar. Myrans bästis åker hem, medan Myran följer med två killkompisar på efterfest. Men festen urartar och de två killarna utsätter Myran för en våldtäkt. För Myran följer en fruktansvärd tid. Rädslan, polisförhören och rättegången. Hur ska hon kunna leva vidare? Och hur ska hon kunna komma tillbaka till skolan där alla vet vad som har hänt?
Äntligen i lättläst bearbetning: 00-talets viktigaste bok! Christina Wahldéns debutbok Kort kjol kom ut 1999. Varken förr eller senare har något liknande getts ut i den svenska ungdomslitteraturen. Boken väckte stor uppståndelse med sitt angelägna tema, och fortsätter att beröra och skaka om läsare. Boken, som handlar om en gruppvåldtäkt, präglas trots det tunga ämnet ändå av en hoppfull ton. Det är en bladvändare som man läser i ett enda svep – och författaren svävar aldrig på målet när det gäller skuldfrågan.
Lättlästa böcker från Nypon förlag är ofta något kortare, har alltid ett lättare språk och ett innehåll anpassat efter den tänkta läsarens ålder.