Lägg till önskelistan
Konsten att sälja krig : Propaganda från Cato till Nato e-bok
Pris
109 kr
"Nödvändig bok om krigen vi köper" – Norrköpings Tidningar
"En ytterst gedigen och heltäckande läsning för alla som vill sätta sig in i krigsretorikens invecklade turer men även få dess mest banala sanningar identifierade och summerade" – Tidningen Kulturen
Vad säger makthavare för att övertyga dig om att krig är nödvändigt? Hur har propagandan utvecklats och förändrats genom historien? Och hur ser dagens och morgondagens propaganda ut?
Konsten att sälja krig ger en kritisk introduktion ti...
E-Bok
109 kr
Pris
Förlag
Verbal förlag
Utgiven
26 Oktober 2018
Genrer
Historia & Arkeologi, Samhälle Och Politik, Fackböcker
Språk
Swedish
Format
pdf
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789187777516
"Nödvändig bok om krigen vi köper" – Norrköpings Tidningar
"En ytterst gedigen och heltäckande läsning för alla som vill sätta sig in i krigsretorikens invecklade turer men även få dess mest banala sanningar identifierade och summerade" – Tidningen Kulturen
Vad säger makthavare för att övertyga dig om att krig är nödvändigt? Hur har propagandan utvecklats och förändrats genom historien? Och hur ser dagens och morgondagens propaganda ut?
Konsten att sälja krig ger en kritisk introduktion till krigspropagandans metoder. Genom nedslag i 2 500 år av krigshistoria erbjuds läsaren redskap för att lättare genomskåda retoriken kring såväl historiska och pågående som framtida krig.
Bokens avslutande analyser av krigen i Syrien, Libyen och Ukraina visar hur krigspropagandan har anpassats till dagens informationssamhälle.
Pierre Gilly, född 1971, är svensk-fransk frilansskribent och har tidigare skrivit böckerna Bombdiplomati (2008) och Informationskriget mot Iran (2013).