Lägg till önskelistan
Knutby (lättläst) e-bok
Pris
185 kr
Jonas Bonniers verklighetsnära roman om händelserna i Knutby i lättläst version.
Sommaren 1997 flyttar Sindre och Kristina Forsman med sina barn till Knutby. Sindre ska bli pastor i Filadelfiaförsamlingen. Flera familjer väntar dem. Alla söker vänskap, kärlek och gemenskap.
Men livet blir något annat.
Kristina har svårt att förstå vad det är som händer med hennes man i Knutby. Hon känner inte igen honom. Och hon börjar tvivla på sig själv, sitt äktenskap och tron på Gud.
Det här är berätt...
E-Bok
185 kr
Pris
Ljudbok
95 kr
Pris
Förlag
Vilja förlag
Utgiven
15 Juni 2020
Längd
202 sidor
Genrer
Deckare
Språk
Swedish
Format
epub
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789179710330
Jonas Bonniers verklighetsnära roman om händelserna i Knutby i lättläst version.
Sommaren 1997 flyttar Sindre och Kristina Forsman med sina barn till Knutby. Sindre ska bli pastor i Filadelfiaförsamlingen. Flera familjer väntar dem. Alla söker vänskap, kärlek och gemenskap.
Men livet blir något annat.
Kristina har svårt att förstå vad det är som händer med hennes man i Knutby. Hon känner inte igen honom. Och hon börjar tvivla på sig själv, sitt äktenskap och tron på Gud.
Det här är berättelsen om en grupp vanliga människor som drömmer om ett himmelrike på jorden. Men genom missbruk av nära relationer, sex och religion blir himmelriket i stället ett helvete. Ett helvete som slutar med brutal död.