Kinesiska turister - vad vill de ha? : Fakta, t
Lägg till önskelistan Gratis smakprov
  • Spara till biblioteket
  • Läs smakprov
  • Visa inbäddningskod
Ingemar Fredriksson (författare)

Kinesiska turister - vad vill de ha? : Fakta, tips och lyckade exempel e-bok

Pris 149 kr
(0)
Världens företag, länder, regioner och orter har aldrig tidigare stått inför en så stor affärsmöjlighet som man har så lite kunskap om hur man ska hantera. Många entreprenörer har, mer eller mindre på allvar, drömt om att kunna sälja bara en enda produkt till varje kines. Den drömmen blir nu snabbt en möjlighet för många hotell, restauranger, butiker och attraktioner tack vare kinesiska resenärer som sedan 2012 är världens största turistgrupp. Tyvärr är att kunskapen om de kinesiska turistern...
E-Bok 149 kr Pris

Bokons kunder har även köpt

Författare Ingemar Fredriksson (författare), Wen Lu (medförfattare)
Utgiven 30 Oktober 2013
Genrer Ekonomi Och Ledarskap, Resor & Geografi, Fackböcker, Hälsa, Livsstil, Fritid
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789197593755
Världens företag, länder, regioner och orter har aldrig tidigare stått inför en så stor affärsmöjlighet som man har så lite kunskap om hur man ska hantera. Många entreprenörer har, mer eller mindre på allvar, drömt om att kunna sälja bara en enda produkt till varje kines. Den drömmen blir nu snabbt en möjlighet för många hotell, restauranger, butiker och attraktioner tack vare kinesiska resenärer som sedan 2012 är världens största turistgrupp. Tyvärr är att kunskapen om de kinesiska turisternas behov katastrofalt låg. Vad de vill äta, göra, köpa eller hur de vill bo och vilka platser de vill besöka, skiljer sig radikalt från andra turisters behov. I den här boken förklarar vi vad som är annorlunda och varför. I slutet av varje kapitel ger vi tips på hur man enkelt kan anpassa sina erbjudanden för att ge kinesiska turister det de vill ha. Vi ger även en hel del exempel på vad andra gör för att locka dem till sig, för det är naturligtvis många som redan satsar stora pengar på detta. Slaget om de kinesiska turisterna har alltså börjat, men lika viktig ammunition som pengar för att vinna slaget, är kunskap. Vad vet du om deras behov?