Lägg till önskelistan
Kejsarn av Portugallien (lättläst) e-bok
Pris
65 kr
Jan i Skrolycka höll sitt nyfödda barn i famnen. Aldrig förut hade han sett ett så fint barn. För första gången någonsin kände han att han älskade en annan människa.
Dottern Klara Fina blir det viktigaste i Jans liv. Hon växer upp och varje dag är han tacksam att hon finns hos honom.
När Klara Fina måste resa till Stockholm blir Jans längtan efter henne för svår. Jan saknar sin älskade dotter så att han blir galen. Han börjar låtsas att han är en annan. Att han är kejsaren av Portugallien.
...
E-Bok
65 kr
Pris
Ljudbok
65 kr
Pris
Förlag
LL-förlaget
Utgiven
13 Juni 2024
Genrer
Romaner, Skönlitteratur
Språk
Swedish
Format
epub
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789170535505
Jan i Skrolycka höll sitt nyfödda barn i famnen. Aldrig förut hade han sett ett så fint barn. För första gången någonsin kände han att han älskade en annan människa.
Dottern Klara Fina blir det viktigaste i Jans liv. Hon växer upp och varje dag är han tacksam att hon finns hos honom.
När Klara Fina måste resa till Stockholm blir Jans längtan efter henne för svår. Jan saknar sin älskade dotter så att han blir galen. Han börjar låtsas att han är en annan. Att han är kejsaren av Portugallien.
Kejsarn av Portugallien av Selma Lagerlöf är en vacker och sorglig berättelse om kärleken mellan en far och en dotter. Boken är bearbetad till lättläst av Malin Lindroth.
Lättlästnivå: 6
(1 är lättast och 6 svårast)