Lägg till önskelistan
Kategoristyrt inköp e-bok
Pris
119 kr
När det hände hade ingen kunnat ana det, men i lilla staden Älmhult år 1943 grundades ett företag som skulle komma att bli en marknadsledande koloss. IKEA har i årtionden försett hushåll över hela världen med möbler och inredning, samtidigt som deras affärsmodell har effektiviserats, och vinsterna blivit allt större.
Med 25 års erfarenhet av strategiskt inköp på IKEA beskriver Magnus Carlsson här inköpsprinciperna som gör affärsidén möjlig. Det är inte bara heminredning och livsmedel som be...
E-Bok
119 kr
Pris
Förlag
Saga Egmont
Utgiven
13 Mars 2020
Längd
248 sidor
Genrer
Biografier, Ekonomi Och Ledarskap, Biografier & Memoarer, Fackböcker
Språk
Swedish
Format
epub
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9788726421699
När det hände hade ingen kunnat ana det, men i lilla staden Älmhult år 1943 grundades ett företag som skulle komma att bli en marknadsledande koloss. IKEA har i årtionden försett hushåll över hela världen med möbler och inredning, samtidigt som deras affärsmodell har effektiviserats, och vinsterna blivit allt större.
Med 25 års erfarenhet av strategiskt inköp på IKEA beskriver Magnus Carlsson här inköpsprinciperna som gör affärsidén möjlig. Det är inte bara heminredning och livsmedel som berörs, utan även tjänster, utrustning för produktion och andra material. Boken har hyllats av industrikollegor och beskrivs som en unik inblick i ett av Sveriges mest fascinerande företag, vars inköpsverksamhet hittat helt rätt.
Magnus Carlsson har 30 års erfarenhet av att arbeta med strategiskt inköp. Av dessa har 25 år spenderats på IKEA där han varit en drivande kraft i företagets utveckling.