Lägg till önskelistan
Kapitel 6 Vaurmärke e-bok
Pris
35 kr
Kapitlet Varumärke är ett utdrag ur Entreprenörsboken vol 1 av Founders Alliance.
Som företagare är allt du gör och allt du sänder ut till din omvärld bärare av ditt varumärke. Ett varumärke bygger på det löfte och de förväntningar du skapar kring ditt företag, vilka kommuniceras genom hur du paketerar din affärsidé, din produkt eller din tjänst. Ditt varumärke förmedlar en känsla, och en utmaning i varumärkesarbetet är därför att, i så stor utsträckning som möjligt, styra den känsla din må...
E-Bok
35 kr
Pris
Undertext
Ur Entreprenörsboken vol 1
Förlag
Founders Alliance Publishing
Utgiven
15 Juni 2015
Genrer
Ekonomi Och Ledarskap, Fackböcker
Språk
Swedish
Format
epub
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789176096000
Kapitlet Varumärke är ett utdrag ur Entreprenörsboken vol 1 av Founders Alliance.
Som företagare är allt du gör och allt du sänder ut till din omvärld bärare av ditt varumärke. Ett varumärke bygger på det löfte och de förväntningar du skapar kring ditt företag, vilka kommuniceras genom hur du paketerar din affärsidé, din produkt eller din tjänst. Ditt varumärke förmedlar en känsla, och en utmaning i varumärkesarbetet är därför att, i så stor utsträckning som möjligt, styra den känsla din målgrupp får av ditt varumärke. En genomtänkt varumärkesstrategi ska kunna sammanfattas på en A4-sida. Långa varumärkesstrategier på uppemot 100 sidor är visserligen imponerande dokument, men om strategin är för komplex uppstår ofta problem när den ska tillämpas i vardagen. I kapitlet får vi ta del av hur framgångsrika entreprenörer ser på frågor kring varumärke. Hur bygger man sitt varumärke? Hur bygger man en varumärkesstrategi? Vi får lära oss om de olika stegen från att ta fram ett nytt varumärke till hur man behåller och vårdar det.
Vi får också läsa personliga porträtt av Stig Engström, grundare Engcon; Isabella Löwengrip, grundare Egoboost Magazine, ”Blondinbella”; Kristina Lindhe, grundare The Lexington Company samt Greger Hagelin, grundare WeSC.