Lägg till önskelistan
Kanotklubben (lättläst) e-bok
Pris
105 kr
Elvira har just flyttat till Stockholm. Varje kväll promenerar hon förbi en kanotklubb och ofta längtar hon in till gemenskapen medlemmarna i klubben verkar ha. De pratar och skrattar, grillar och dricker kaffe på bryggan.
Elvira känner ingen i Stockholm. En dag tar hon mod till sig och anmäler sig till en kurs på kanotklubben. Hon vill gärna lära sig paddla, men helst vill hon lära känna nya människor. Inget av det känns särskilt enkelt eftersom Elvira är ganska osäker på sig själv.
Allt s...
E-Bok
105 kr
Pris
Ljudbok
109 kr
Pris
Förlag
LL-förlaget
Utgiven
23 Augusti 2023
Genrer
Annan Skönlitteratur, Skönlitteratur
Språk
Swedish
Format
epub
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789189149861
Elvira har just flyttat till Stockholm. Varje kväll promenerar hon förbi en kanotklubb och ofta längtar hon in till gemenskapen medlemmarna i klubben verkar ha. De pratar och skrattar, grillar och dricker kaffe på bryggan.
Elvira känner ingen i Stockholm. En dag tar hon mod till sig och anmäler sig till en kurs på kanotklubben. Hon vill gärna lära sig paddla, men helst vill hon lära känna nya människor. Inget av det känns särskilt enkelt eftersom Elvira är ganska osäker på sig själv.
Allt ställs på sin spets när Elvira och hennes kurskamrater hamnar i ett oväder mitt på sjön. Plötsligt är det Elvira som är modig.
Kanotklubben är en berättelse om osäkerhet, gemenskap och mod. Boken är Sara Paborns lättlästdebut. Med bravur tar hon sig an det koncentrerade formatet. Sara Paborn skriver både romaner och poesi. Hennes Tistelhonung från 2020 nominerades till Årets bok.
Lättlästnivå: 3
(1 är lättast och 6 svårast)