I huvudet på en chef (e-bok) av Rickard Hagtorn
Lägg till önskelistan
Rickard Hagtorn (författare), Jehoshua Kaufman (författare)

I huvudet på en chef e-bok

229 kr
(0)
- Vad är det som orsakar den irriterande stämningen på företaget? - Hur hanterar du det svåra samtalet? - Hur använder du din chefsmakt? - Vad ligger bakom den ständiga sjukfrånvaron? Det här är bara några exempel på alla de frågor som du som chef, nybliven eller lite mer erfaren, kan behöva ta tag i. I den här boken får du hjälp och stöd att hantera en rad olika problem du kommer att möta på din arbetsplats. Författarna presenterar 19 vanliga ledarskapsdilemman utifrån verkliga situationer ...
229 kr
Undertext – Konsultens och psykologens lösningar på 19 ledarskapsdilemman
Författare Rickard Hagtorn (författare), Jehoshua Kaufman (författare)
Förlag Liber AB
Utgiven 1 januari 2014
Genrer Fackböcker, Ekonomi Och Ledarskap
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789147115389
- Vad är det som orsakar den irriterande stämningen på företaget? - Hur hanterar du det svåra samtalet? - Hur använder du din chefsmakt? - Vad ligger bakom den ständiga sjukfrånvaron? Det här är bara några exempel på alla de frågor som du som chef, nybliven eller lite mer erfaren, kan behöva ta tag i. I den här boken får du hjälp och stöd att hantera en rad olika problem du kommer att möta på din arbetsplats. Författarna presenterar 19 vanliga ledarskapsdilemman utifrån verkliga situationer från olika företag och organisationer, ger sina analyser och föreslår sedan lösningar på problemen. Eftersom de har erfarenhet från såväl generell affärsutveckling som mer personrelaterad arbetspsykologi, kommenterar de varje problem utifrån konsultens respektive psykologens roll, vilket ger både ett helikopterperspektiv och en situationsanpassad analys. Genom att varje kapitel kan läsas för sig får du möjlighet att fokusera på det som är viktigast för dig här och nu. Rickard Hagtorn är internationell ekonom och har varit verksam som konsult inom affärsutveckling och ledarskap i 22 år i det egna bolaget Strategisk Utveckling AB. Han är också författare till böckerna Målstyrd Försäljning, Ledare, behövs dom? och Handledarskap. Han har specialiserat sig på att genomföra förändringsarbete som berör hela organisationen.