Hundkursen (lättläst) (e-bok) av Anna Hansson
Lägg till önskelistan
Anna Hansson (författare)

Hundkursen (lättläst) e-bok

Pris 95 kr
(0)
Emma är trött på det mesta. Hon är trött på sin lägenhet och hon är trött på sitt jobb. Mest av allt är hon trött på att vara singel. Men kanske letar hon bara efter kärlek på fel ställen? Säg någon du tycker är snygg! säger Emmas kompis Tess. Emma funderar. Det skulle vara killen i kassan på Hemköp då. Hasse.   Tess och Emma får veta att Hasse ska gå en hundkurs med sin valp. Kanske kan Emma anmäla sig till samma? Men då måste hon ha en valp och den enda hunden hon känner är mammans fyraåri...
E-Bok 95 kr Pris Ljudbok 95 kr Pris

Bokons kunder har även köpt

Författare Anna Hansson (författare), Erica Jacobson (illustratör)
Förlag LL-förlaget
Utgiven 17 Februari 2022
Genrer Romaner, Skönlitteratur
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789189149618
Emma är trött på det mesta. Hon är trött på sin lägenhet och hon är trött på sitt jobb. Mest av allt är hon trött på att vara singel. Men kanske letar hon bara efter kärlek på fel ställen? Säg någon du tycker är snygg! säger Emmas kompis Tess. Emma funderar. Det skulle vara killen i kassan på Hemköp då. Hasse.   Tess och Emma får veta att Hasse ska gå en hundkurs med sin valp. Kanske kan Emma anmäla sig till samma? Men då måste hon ha en valp och den enda hunden hon känner är mammans fyraåriga pudel. Emma vågar sig på en oskyldig lögn och anmäler sig till kursen. Snart växer Emmas känslor för någon. Bara inte för den hon trodde   Hundkursen är en bok om att våga både söka och finna kärlek och lycka i oväntade sammanhang och i oväntade personer. Boken är illustrerad av Erica Jacobssons färgsprakande och livfulla bilder.   Anna Hansson är författare och lärare med stor erfarenhet av elever i behov av lättläst. Sedan 2015 skriver hon böcker på heltid både barnböcker, lästräningsböcker och lättlästa böcker för vuxna. Anna Hansson fick 2019 Lärkanpriset för sina böcker för nybörjarläsare.   Erica Jacobson är illustratör, animatör och grafisk designer. Hennes bilder har en tydlig identitet med livfulla mönster, färger och människor.  Lättlästnivå: 3 (1 är lättast och 6 svårast)