Lägg till önskelistan
Hitta hem (lättläst) (Gruppboendet Lunden #1) e-bok
Pris
89 kr
Nominerad till Lättläst-priset 2023!
Mårten har haft samma adress i hela sitt liv. Blåsippevägen 10. Där har han bott med mamma, pappa och lillasyster Meja. Nu är Mårten 25 år och ska flytta hemifrån, till en gruppbostad. Mårten ser fram emot flytten. Men redan första kvällen i nya lägenheten känns allt konstigt. Han har sin vanliga säng, sin vanliga kudde och sitt vanliga täcke. Ändå känns allt så annorlunda och fel.
Visst finns det bra saker med gruppbostaden. Som Sofie. När Mårten är med...
E-Bok
89 kr
Pris
Ljudbok
89 kr
Pris
Bokons kunder har även köpt
Förlag
LL-förlaget
Utgiven
12 April 2022
Genrer
Romaner, Skönlitteratur
Serie
Gruppboendet Lunden
Del i serie
1
Språk
Swedish
Format
epub
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789189149625
Nominerad till Lättläst-priset 2023!
Mårten har haft samma adress i hela sitt liv. Blåsippevägen 10. Där har han bott med mamma, pappa och lillasyster Meja. Nu är Mårten 25 år och ska flytta hemifrån, till en gruppbostad. Mårten ser fram emot flytten. Men redan första kvällen i nya lägenheten känns allt konstigt. Han har sin vanliga säng, sin vanliga kudde och sitt vanliga täcke. Ändå känns allt så annorlunda och fel.
Visst finns det bra saker med gruppbostaden. Som Sofie. När Mårten är med henne känns det lite mer som hemma. Men när lillasyster Meja en dag har varit och hälsat på drabbas Mårten av en stark hemlängtan. Ska Meja få gå hem till mamma och pappa nu? Det är orättvist. Han måste springa efter Meja. Han kan inte vara kvar en minut till.
Hitta hem är en bok om att lämna sin trygga plats och till slut landa i en ny, och om styrkan i att kunna kalla flera platser för hemma.
Lättlästnivå: 2 Lättare
Marie Albertsson är författare och teaterlärare på Värnamo Folkhögskola för personer med intellektuell funktionsvariation. Hon är även konstnärlig ledare för Kulturföreningen Sticket.
Annika Carlsson är illustratör och scenograf med en utbildning i industridesign. Hon tecknar ofta för magasin och som teaterscenograf har hon bland annat arbetat med Moomsteatern i Malmö.
EPUB3: Reflowable