
Lägg till önskelistan
Havets djup (lättläst) (Steffi och Nelli (lättläst) #3) e-bok
Pris
165 kr
Tredje delen i Annika Thors älskade serie om systrarna Steffi och Nelli i lättläst version.
Fyra år har gått sedan Steffi och Nelli kom till Sverige. Steffi är snart sexton år, till hösten ska hon börja gymnasiet. Hon tänker bli läkare som sin pappa. Hennes lillasyster Nelli bor kvar hos fosterfamiljen på ön. Hon känner sig övergiven och ensam. Steffi lovade deras föräldrar att ta hand om systern. Har hon svikit sitt löfte?
Föräldrarna fortsätter att skicka brev, men de är inte längre i Wie...
E-Bok
165 kr
Pris
Förlag
Nypon förlag
Utgiven
16 Maj 2022
Längd
144 sidor
Genrer
12-15 År, Barnböcker, Ungdomsböcker
Del i serie
3
Språk
Swedish
Format
epub
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789179713577
Tredje delen i Annika Thors älskade serie om systrarna Steffi och Nelli i lättläst version.
Fyra år har gått sedan Steffi och Nelli kom till Sverige. Steffi är snart sexton år, till hösten ska hon börja gymnasiet. Hon tänker bli läkare som sin pappa. Hennes lillasyster Nelli bor kvar hos fosterfamiljen på ön. Hon känner sig övergiven och ensam. Steffi lovade deras föräldrar att ta hand om systern. Har hon svikit sitt löfte?
Föräldrarna fortsätter att skicka brev, men de är inte längre i Wien utan i ett judiskt läger nära Prag. Breven är korta men Steffi förstår att de har det svårt.
Steffi träffar Judith, en flicka som hon gick i skolan med i Wien. Judith får Steffi att fundera på var hon hör hemma. Judith verkar så säker på vem hon är. Men vem är Steffi? Vem ska hon bli?