Lägg till önskelistan
Han gjorde MERCURI världsledande. Curt Abrahamsson och Mercuri International e-bok
Pris
205 kr
Curt Abrahamsson. Vem är det? Aldrig hört talas om? Så inleder
journalisten Karl-Erik Sveiby en artikel i Ledarskap våren 1991.
Och han skriver vidare:
Lägg namnet på minnet. Han kommer nog så småningom att
rankas som en av Sveriges största entreprenörer under efterkrigstiden.
Det är nu drygt tjugo år sedan artikeln skrevs och Mercuri är
fortfarande bland de världsledande. Ändå är Curt Abrahamsson
lika okänd.
Karl-Erik Sveiby är numera professor vid Handelshögskolan i
Helsingfors...
E-Bok
205 kr
Pris
Förlag
Ekerlids Förlag
Utgiven
2 Januari 2013
Genrer
Ekonomi Och Ledarskap, Fackböcker
Språk
Swedish
Format
pdf
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789187391002
Curt Abrahamsson. Vem är det? Aldrig hört talas om? Så inleder
journalisten Karl-Erik Sveiby en artikel i Ledarskap våren 1991.
Och han skriver vidare:
Lägg namnet på minnet. Han kommer nog så småningom att
rankas som en av Sveriges största entreprenörer under efterkrigstiden.
Det är nu drygt tjugo år sedan artikeln skrevs och Mercuri är
fortfarande bland de världsledande. Ändå är Curt Abrahamsson
lika okänd.
Karl-Erik Sveiby är numera professor vid Handelshögskolan i
Helsingfors och han håller fortfarande fast vid sin uppfattning:
Curt Abrahamsson tillhör de främsta svenska entrepre -
nörerna i kunskapsföretagande. Men han såg inget som helst
värde i att skapa personlig PR för sig själv.
Curt Abrahamsson byggde på fyrtio år upp Mercuri International
till världsledande inom säljutbildning och kompetensutveckling.
Han var en stark ledare men sa aldrig vad medarbetarna skulle
göra. Ändå visste alla vad han förväntade sig.
Boken handlar om hans framgångsrika ledarskap och hur han
utvecklade nya säljmodeller som många internationella storföretag
fortfarande använder i sin försäljning.
Författaren har tidigare givut ut böcker om bröderna af Jochnick, som skapade Oriflame och om Icas grundare Hakon Swenson.