Lägg till önskelistan
Hållbariseringen e-bok
Pris
245 kr
Omställningen till hållbart företagande går bara fortare. Allt fler företag inser det långsiktiga i en övergång till hållbara affärsmodeller, både när det gäller affärsmöjligheter och affärsrisker. Men få vet hur de ska ta sig an sin omställning.
Boken handlar om hur företag kan gå tillväga i sitt hållbarhetsarbete. Detta med utgångspunkt i ett antal pusselbitar som kan läggas samman utifrån företagets specifika förutsättningar. Med hjälp av ett antal fiktiva case illustreras hur företag kan...
E-Bok
245 kr
Pris
Undertext
En guide för företag i omställning
Förlag
Liber AB
Utgiven
21 Oktober 2021
Längd
189 sidor
Genrer
Ekonomi Och Ledarskap, Fackböcker
Språk
Swedish
Format
epub
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789147142958
Omställningen till hållbart företagande går bara fortare. Allt fler företag inser det långsiktiga i en övergång till hållbara affärsmodeller, både när det gäller affärsmöjligheter och affärsrisker. Men få vet hur de ska ta sig an sin omställning.
Boken handlar om hur företag kan gå tillväga i sitt hållbarhetsarbete. Detta med utgångspunkt i ett antal pusselbitar som kan läggas samman utifrån företagets specifika förutsättningar. Med hjälp av ett antal fiktiva case illustreras hur företag kan skapa en plan för hållbarhetsarbetet utifrån sina behov och utgångspunkter för att göra det mer konkret och strukturerat.
Författarna beskriver också vad företag behöver ha koll på och varför det är bråttom nu, utifrån perspektiven planetens begränsningar, den politiska utvecklingen och en efterfrågan i förändring. Vi befinner oss i hållbariseringens tid.
Boken vänder sig till hållbarhetansvariga och beslutsfattare på företag, och andra som är intresserade av hållbart företagande. Bokens upplägg är användbart oavsett företagets storlek och var det befinner sig i omställningen samt överbryggar de barriärer och utmaningar som finns i näringslivet idag kopplat till hållbar utveckling.
Mikael Botnen Diamant utbildar och föreläser för företag, organisationer och myndigheter i hålbarhetsomställning. Han deltog i förhandlingarna om Agenda 2030 som en av UD:s sakkunniga delegater och har en bakgrund inom Röda korset och Sida.
Carl-Johan Schultz är strateg och planner i kommunikationsbranschen och har kommit att alltmer inrikta sig på hållbarhetsfrågor och att utveckla varumärken i en mer hållbar riktning. Han driver frågan i branschen och föreläser om hållbarhetskommunikation.