
Lägg till önskelistan
Grafisk ordbok e-bok
Pris
159 kr
Grafisk verksamhet finns i dag spridd inom näringslivets olika grenar. Inte bara tryckerier och reklambyråer, utan lika mycket marknadsförare, annonsörer, förlagsanställda och andra, som använder datorn för textframställning, bildbehandling och annat, möts dagligen av facktermer, utländska förkortningar och fackuttryck.
Här har författaren samlat merparten av alla dessa fackord i en överskådlig ordbok med engelska översättningar av uppslagsorden. I slutet av boken finns även en engelsk-svensk...
E-Bok
159 kr
Pris
Förlag
Natur & Kultur
Utgiven
6 Februari 2002
Genrer
Media & Kommunikation, Språk & Ordböcker, Fackböcker
Språk
Swedish
Format
pdf
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789127090415
Grafisk verksamhet finns i dag spridd inom näringslivets olika grenar. Inte bara tryckerier och reklambyråer, utan lika mycket marknadsförare, annonsörer, förlagsanställda och andra, som använder datorn för textframställning, bildbehandling och annat, möts dagligen av facktermer, utländska förkortningar och fackuttryck.
Här har författaren samlat merparten av alla dessa fackord i en överskådlig ordbok med engelska översättningar av uppslagsorden. I slutet av boken finns även en engelsk-svensk hänvisningsordlista till bokens uppslagsord.
Åke Hallberg är grafiker och författare till ett tiotal grafiska fackböcker, bl a klassikern Klart för tryck. Han tilldelades 1996 den grafiska industrins branschpris för att under trettio år författat och producerat aktuellt utbildningsmaterial för denna grupp.