Lägg till önskelistan
Föräldrar och barn - De första nio åren (lättläst) e-bok
Pris
125 kr
När du får barn förändras livet för alltid. Du har fått en ny uppgift som är viktigare än allt annat. Plötsligt fylls livet av frågor som du kanske aldrig har funderat över tidigare: Hur mycket sover en bebis? Hur går inskolningen på förskolan till? Vad gör jag om mitt barn inte vill äta? I Föräldrar och barn får du svar på alla de vanligaste frågorna du ställs inför under barnets nio första år.
Boken är indelad i avsnitt om sömn, mat, hälsa, lek och pengar. Det finns också avsnitt om försko...
E-Bok
125 kr
Pris
Ljudbok
125 kr
Pris
Förlag
LL-förlaget
Utgiven
19 Mars 2025
Genrer
Hem & Trädgård, Hälsa, Livsstil, Fritid
Språk
Swedish
Format
epub
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789189779655
När du får barn förändras livet för alltid. Du har fått en ny uppgift som är viktigare än allt annat. Plötsligt fylls livet av frågor som du kanske aldrig har funderat över tidigare: Hur mycket sover en bebis? Hur går inskolningen på förskolan till? Vad gör jag om mitt barn inte vill äta? I Föräldrar och barn får du svar på alla de vanligaste frågorna du ställs inför under barnets nio första år.
Boken är indelad i avsnitt om sömn, mat, hälsa, lek och pengar. Det finns också avsnitt om förskola, skola och om extra stöd och hjälp. Du får information om barnets utveckling, hur du som förälder kan agera och om vad samhället erbjuder barn och föräldrar.
Varvat med faktatexterna finns intervjuer med en förskollärare, en socionom och en psykolog, som alla dagligen möter både barn och föräldrar.
Moa Candil har lång erfarenhet av att skriva lättläst, både som journalist och författare. På LL-förlaget har hon bland annat skrivit Börja plugga och Söka jobb. Tillsammans med Bengt Fredrikson har hon skrivit Skriv lättläst och Varför konst?.
Lättlästnivå: 4
(1 är lättast och 6 svårast)