Förändringsprocess i fyra steg: Ett utdrag ur O
Lägg till önskelistan Gratis smakprov
  • Spara till biblioteket
  • Läs smakprov
  • Visa inbäddningskod
Rolf Olofsson (författare), Kenneth Nilsson (författare)

Förändringsprocess i fyra steg: Ett utdrag ur OBM i praktiken e-bok

Pris 65 kr
(0)
Hur får man med sig medarbetare i förändringsarbete? Vilka nyckelbeteenden leder till bättre resultat? Hur kan feedback öka prestationer och minska stress? OBM (Organizational Behavior Management) bygger på psykologisk forskning om vad som verkligen påverkar människors beteenden. OBM ger dig kraftfulla verktyg för att bland annat: •Motivera medarbetare •Ökar effektiviteten •Förbättra arbetsklimatet •Utveckla en organisations värdegrund •Förbättra kundbemötandet •Förbättra samarbetet mella...
E-Bok 65 kr Pris

Bokons kunder har även köpt

Författare Rolf Olofsson (författare), Kenneth Nilsson (författare)
Förlag NoK Akademisk
Utgiven 15 April 2016
Genrer Psykologi Och Pedagogik, Fackböcker
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789127817432
Hur får man med sig medarbetare i förändringsarbete? Vilka nyckelbeteenden leder till bättre resultat? Hur kan feedback öka prestationer och minska stress? OBM (Organizational Behavior Management) bygger på psykologisk forskning om vad som verkligen påverkar människors beteenden. OBM ger dig kraftfulla verktyg för att bland annat: •Motivera medarbetare •Ökar effektiviteten •Förbättra arbetsklimatet •Utveckla en organisations värdegrund •Förbättra kundbemötandet •Förbättra samarbetet mellan kollegor •Utveckla chefer och ledningsgrupper •Skapa en säker arbetsplats Denna utgåva innehåller kapitlet ”Förändringsprocess i fyra steg” ur OBM i praktiken. Kapitlet innehåller en tydlig strategi och arbetsprocess för OBM med målet att utveckla och förändra förutsättningarna i en organisation. OBM i praktiken är skriven för alla som arbetar med verksamhetsutveckling och ledarskap, samt för studerande inom psykologi, ledarskap och organisation. Boken är en fristående fortsättning på Beteendeanalys i organisationer (2010).