Förändringshandboken (e-bok) av Kelly Odell
Lägg till önskelistan
Kelly Odell (författare)

Förändringshandboken e-bok

Pris 255 kr
(0)
Att åstadkomma förändring i en verksamhet - det vill säga att få människor att göra något på ett annat sätt än tidigare - är krångligare än man kan tro. Det är lätt att falla tillbaka i gamla rutiner. Det här är en bok om hur man får människor att både kunna och vilja ändra sitt beteende mer permanent, i syfte att förverkliga en vision. Om hur man gör "det nya" till "det normala". Ska kontoret bli aktivitetsbaserat, är det dags att byta ut det gamla IT-systemet eller ska kunderna göra mycke...
E-Bok 255 kr Pris

Bokons kunder har även köpt

Undertext För ledare och medarbetare
Författare Kelly Odell (författare)
Förlag Liber AB
Utgiven 29 Januari 2019
Längd 218 sidor
Genrer Ekonomi Och Ledarskap, Fackböcker
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789147133093
Att åstadkomma förändring i en verksamhet - det vill säga att få människor att göra något på ett annat sätt än tidigare - är krångligare än man kan tro. Det är lätt att falla tillbaka i gamla rutiner. Det här är en bok om hur man får människor att både kunna och vilja ändra sitt beteende mer permanent, i syfte att förverkliga en vision. Om hur man gör "det nya" till "det normala". Ska kontoret bli aktivitetsbaserat, är det dags att byta ut det gamla IT-systemet eller ska kunderna göra mycket mer av jobbet själva, på nätet? Vill företaget öka mångfalden eller att skapa större delaktighet för medarbetarna? Att åstadkomma förändring i en verksamhet – det vill säga att få människor att göra något på ett annat sätt än tidigare – är krångligare än man kan tro. Det är lätt att falla tillbaka i gamla rutiner. Och sedan står man där med ett dyrt nytt IT-system som inte används som det var tänkt. Eller så sätter sig medarbetarna på samma plats varje dag ändå, precis som de alltid har gjort. Det här är en bok om hur man får människor att både kunna och vilja ändra sitt beteende mer permanent, i syfte att förverkliga en vision. Om hur man gör "det nya" till "det normala". Författarens beskriver en modell över förändringsprocessen uppdelad i fyra huvudfaser – insikt, analys, planering och implementering – och leder läsaren steg för steg på vägen mot målet. Kelly Odell är strategikonsult med inriktning mot förändringsledning. Han har mångårig erfarenhet av ledarrollen, bland annat som chef för Telia Mobile och försäljningsdirektör på Volvo Personbilar. I dag är han verksam som konsult och utbildare med inriktning mot ledarskap, förändring och motivation. Kelly har tidigare skrivit den uppmärksammade boken Mänskligt ledarskap (Liber, 2014). Kelly Odell är amerikanen som efter prästutbildning i USA och ekonomutbildning i Sverige gjorde kometkarriär med positioner som chef för Telia Mobile och försäljningsdirektör på Volvo Personbilar. Han har av Veckans Affärer utsetts till en av Sveriges mest inflytelserika invandrare. Idag arbetar Kelly som föreläsare och utbildare inom ledarskap, förändring och motivation. Utifrån sin egen erfarenhet och det bästa från forskningen ger han här en uppfriskande syn på ledarskap.