Följ mig! (e-bok) av Folke Hasselmark
Lägg till önskelistan
Folke Hasselmark (författare)

Följ mig! e-bok

Pris 235 kr
(0)
Att vara ledare i dagens kunskaps- och tankesamhälle är något helt annat än för bara några årtionden sedan. På våra arbetsplatser förväntas allt fler ta ledningen och visa initiativförmåga. Ändå vill allt färre bli chefer. Välutbildade och självförverkligande människor väljer dessutom om de verkligen vill följa någon som ledare. Ställning och position betyder därför allt mindre för den som vill kunna påverka andra. Den här boken ger ett kulturellt, historiskt och filosofiskt perspektiv på de...
E-Bok 235 kr Pris

Bokons kunder har även köpt

Undertext En ledarskapsresa i tiden
Författare Folke Hasselmark (författare)
Förlag Liber AB
Utgiven 1 Januari 2014
Genrer Ekonomi Och Ledarskap, Fackböcker
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789147115464
Att vara ledare i dagens kunskaps- och tankesamhälle är något helt annat än för bara några årtionden sedan. På våra arbetsplatser förväntas allt fler ta ledningen och visa initiativförmåga. Ändå vill allt färre bli chefer. Välutbildade och självförverkligande människor väljer dessutom om de verkligen vill följa någon som ledare. Ställning och position betyder därför allt mindre för den som vill kunna påverka andra. Den här boken ger ett kulturellt, historiskt och filosofiskt perspektiv på det goda ledarskap som överlever alla trender. Den beskriver dessutom dagens spetsforskning på området och ger praktiska råd om hur du som ledare får andra att vilja följa dig. Boken vänder sig till dig som vill utveckla ditt eget ledarskap och få andra att ta ökat ansvar i den egna verksamheten. Den vänder sig också till dig som vill utveckla din förmåga att påverka den organisation du arbetar i och själv bli en ledare. Folke Hasselmark är fil. mag. i ekonomisk historia och idéhistoria och arbetar som ledarskapskonsult inom förändringsarbete och verksamhetsutveckling. Förutom chefsarbete inom offentlig och privat sektor har han drivit egna företag inom marknadsföring och försäljning. Han föreläser också om ledarskapets historia samt leder kurser i retorik.