 
    Lägg till önskelistan
    
Följ mig! e-bok
  
  
  
    Pris
    235 kr
  
  
  
  
  
Att vara ledare i dagens kunskaps- och tankesamhälle är något helt annat än för bara några årtionden sedan. På våra arbetsplatser förväntas allt fler ta ledningen och visa initiativförmåga. Ändå vill allt färre bli chefer.
Välutbildade och självförverkligande människor väljer dessutom om de verkligen vill följa någon som ledare. Ställning och position betyder därför allt mindre för den som vill kunna påverka andra.
Den här boken ger ett kulturellt, historiskt och filosofiskt perspektiv på de...
  
    E-Bok
    
        235 kr
        Pris
    
    
  
  
    Undertext
    En ledarskapsresa i tiden
  
  
  
  
    Förlag
    Liber AB
  
  
  
    Utgiven
    1 Januari 2014
    
  
  
  
  
    Genrer
    
      Ekonomi Och Ledarskap, Fackböcker
    
  
  
  
  
    Språk
    Swedish
  
  
    Format
    epub
  
  
    Kopieringsskydd
    Vattenmärkt
  
  
    ISBN
    9789147115464
  
Att vara ledare i dagens kunskaps- och tankesamhälle är något helt annat än för bara några årtionden sedan. På våra arbetsplatser förväntas allt fler ta ledningen och visa initiativförmåga. Ändå vill allt färre bli chefer.
Välutbildade och självförverkligande människor väljer dessutom om de verkligen vill följa någon som ledare. Ställning och position betyder därför allt mindre för den som vill kunna påverka andra.
Den här boken ger ett kulturellt, historiskt och filosofiskt perspektiv på det goda ledarskap som överlever alla trender. Den beskriver dessutom dagens spetsforskning på området och ger praktiska råd om hur du som ledare får andra att vilja följa dig.
Boken vänder sig till dig som vill utveckla ditt eget ledarskap och få andra att ta ökat ansvar i den egna verksamheten. Den vänder sig också till dig som vill utveckla din förmåga att påverka den organisation du arbetar i och själv bli en ledare.
Folke Hasselmark är fil. mag. i ekonomisk historia och idéhistoria och arbetar som ledarskapskonsult inom förändringsarbete och verksamhetsutveckling. Förutom chefsarbete inom offentlig och privat sektor har han drivit egna företag inom marknadsföring och försäljning. Han föreläser också om ledarskapets historia samt leder kurser i retorik.
       
           
            
         
            
         
            
        