Enkel grammatik - teoribok (e-bok) av Iréne Joh
Lägg till önskelistan
Iréne Johansson (författare)

Enkel grammatik - teoribok (Språkträning enligt Karlstadmodellen #3) e-bok

149 kr
(0)
Bok nummer 3 i serien om språkträning enligt Karlstadmodellen. Denna bok handlar om den fas i språkutvecklingen då barnet börjar använda grammatiska regler för att skapa korta, enkla satser. Ordförrådet ökar snabbt och barnet börjar ordna orden i ordförrådet till olika typer av kategorier. Samtidigt utvecklar barnet sina samtalsfärdigheter dramatiskt. Boken innehåller ett kort teoriavsnitt om pedagogik och språkträning, förslag till en plan över språkträningen i form av 12 olika träningspake...
149 kr
Författare Iréne Johansson (författare)
Förlag Hatten Förlag
Utgiven 4 september 2017
Genrer Fackböcker, Psykologi Och Pedagogik
Serie Språkträning enligt Karlstadmodellen
Del i serie 3
Språk Swedish
Format pdf
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789187465536
Bok nummer 3 i serien om språkträning enligt Karlstadmodellen. Denna bok handlar om den fas i språkutvecklingen då barnet börjar använda grammatiska regler för att skapa korta, enkla satser. Ordförrådet ökar snabbt och barnet börjar ordna orden i ordförrådet till olika typer av kategorier. Samtidigt utvecklar barnet sina samtalsfärdigheter dramatiskt. Boken innehåller ett kort teoriavsnitt om pedagogik och språkträning, förslag till en plan över språkträningen i form av 12 olika träningspaket samt ett längre materialavsnitt med motivering, målsättning, materialpresentation, metodikförslag och tillämpningsförslag för varje material. Denna bok skrevs för många år sedan. Då var språkbruket ett annat än i dag liksom tankemönstren kring vissa företeelser. Om jag hade haft möjligheten att skriva om texterna i dag hade såväl ordbruk som vissa delar av innehållet varit på ett annat sätt. Nu har boken blivit e-bok men jag ber läsaren ha dessa fakta i  minnet vid läsning av texten. Med förhoppning att bokens innehåll kan vara till nytta! Boken skrev och publicerades 1996 utifrån de erfarenheter som gjordes vid utprövningar av material och metodik på ett stort antal barn och unga vid olika barnhabiliteringar, förskolor och skolor i Sverige. Också ett begränsat antal vuxna med stora språkliga svårigheter prövade metodiken.