
Lägg till önskelistan
En ö i havet (lättläst) e-bok
Pris
165 kr
Annika Thors starka skildring av två systrars liv i skuggan av andra världskriget i lättläst version.
Systrarna Steffi och Nelli är tolv och sju år gamla när de kommer till en ö i Göteborgs skärgård. De är judiska flyktingar. Deras föräldrar är kvar i Österrike där nazisterna förföljer judarna. Steffi tycker att hon har kommit till världens ände. Hon känner ingen och kan inte språket. Lillasyster Nelli får vänner lättare, men hon saknar föräldrarna mycket.
Kriget närmar sig och systrarna lär...
E-Bok
165 kr
Pris
Förlag
Nypon förlag
Utgiven
20 Mars 2024
Genrer
12-15 År, Barnböcker, Ungdomsböcker
Språk
Swedish
Format
epub
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789180775373
Annika Thors starka skildring av två systrars liv i skuggan av andra världskriget i lättläst version.
Systrarna Steffi och Nelli är tolv och sju år gamla när de kommer till en ö i Göteborgs skärgård. De är judiska flyktingar. Deras föräldrar är kvar i Österrike där nazisterna förföljer judarna. Steffi tycker att hon har kommit till världens ände. Hon känner ingen och kan inte språket. Lillasyster Nelli får vänner lättare, men hon saknar föräldrarna mycket.
Kriget närmar sig och systrarna lär sig att leva livet på ett annat sätt än de är vana vid. Kommer de att få träffa sina föräldrar igen? Kommer den här ön i havet någonsin att kännas som hemma?