En ö i havet (lättläst) (e-bok) av Annika Thor
Annika Thor

En ö i havet (lättläst) (Steffi och Nelli (lättläst) #1) e-bok

165 kr
Annika Thors starka skildring av två systrars liv i skuggan av andra världskriget i lättläst version. Systrarna Steffi och Nelli är tolv och sju år gamla när de kommer till en ö i Göteborgs skärgård. De är judiska flyktingar. Deras föräldrar är kvar i Österrike där nazisterna förföljer judarna. Steffi tycker att hon har kommit till världens ände. Hon känner ingen och kan inte språket. Lillasyster…
Annika Thors starka skildring av två systrars liv i skuggan av andra världskriget i lättläst version. Systrarna Steffi och Nelli är tolv och sju år gamla när de kommer till en ö i Göteborgs skärgård. De är judiska flyktingar. Deras föräldrar är kvar i Österrike där nazisterna förföljer judarna. Steffi tycker att hon har kommit till världens ände. Hon känner ingen och kan inte språket. Lillasyster Nelli får vänner lättare, men hon saknar föräldrarna mycket. Kriget närmar sig. Systrarna lär sig att leva livet på ett annat sätt än de är vana vid. Kommer de att få träffa sina föräldrar igen? Kommer den här ön i havet någonsin att kännas som hemma?
E-bok 165 kr

Mer av samma författare

Bokons kunder har även köpt

Författare Annika Thor (författare), Cecilia Davidsson (annat), Sara Edström (annat)
Förlag Nypon förlag
Utgiven 15.06.2020
Längd 131 sidor
Genrer Ungdomsböcker, Skönlitteratur, Barnböcker, Romaner, 12-15 År
Del i serie 1
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789179710323

Annika Thors starka skildring av två systrars liv i skuggan av andra världskriget i lättläst version. Systrarna Steffi och Nelli är tolv och sju år gamla när de kommer till en ö i Göteborgs skärgård. De är judiska flyktingar. Deras föräldrar är kvar i Österrike där nazisterna förföljer judarna. Steffi tycker att hon har kommit till världens ände. Hon känner ingen och kan inte språket. Lillasyster Nelli får vänner lättare, men hon saknar föräldrarna mycket. Kriget närmar sig. Systrarna lär sig att leva livet på ett annat sätt än de är vana vid. Kommer de att få träffa sina föräldrar igen? Kommer den här ön i havet någonsin att kännas som hemma?

Inga recensioner än