Employer Branding (e-bok) av Anna Dyhre, Anders
Lägg till önskelistan
Anna Dyhre (författare), Anders Parment (författare)

Employer Branding e-bok

Pris 239 kr
(0)
EMPLOYER BRANDING handlar om att utifrån en organisations varumärke attrahera, rekrytera och behålla rätt medarbetare. Ett framsynt Employer Branding-arbete bäddar för att din organisation blir en genuint attraktiv arbetsplats som behandlar dina medarbetare som en viktig resurs. Boken väcker bland annat två frågor: - Vad gör attraktiva arbetsgivare? - Vad gör arbetsgivare attraktiva? Du får i boken se många exempel på företag och organisationer som systematiskt arbetar med dessa frågor som e...
E-Bok 239 kr Pris

Bokons kunder har även köpt

Undertext – allt du behöver veta för att bli en attraktiv arbetsgivare
Författare Anna Dyhre (författare), Anders Parment (författare)
Förlag Liber AB
Utgiven 1 Januari 2014
Genrer Ekonomi Och Ledarskap, Fackböcker
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789147109166
EMPLOYER BRANDING handlar om att utifrån en organisations varumärke attrahera, rekrytera och behålla rätt medarbetare. Ett framsynt Employer Branding-arbete bäddar för att din organisation blir en genuint attraktiv arbetsplats som behandlar dina medarbetare som en viktig resurs. Boken väcker bland annat två frågor: - Vad gör attraktiva arbetsgivare? - Vad gör arbetsgivare attraktiva? Du får i boken se många exempel på företag och organisationer som systematiskt arbetar med dessa frågor som ett sätt att lyfta varumärket och skapa intresse för potentiella medarbetare. Du får också se hur ledningen och HR-funktionen måste bedriva ett kontinuerligt utvecklingsarbete kring Employer Branding för att göra företaget attraktivt på både "insidan och utsidan". Boken vänder sig till alla som är involverade i företagets varumärkesarbete: ledningsgrupp, HR-avdelning, marknadschef och medarbetare – där alla blir ambassadörer för företagets varumärke och Employer Branding-arbete. Anna Dyhre är egen företagare och har arbetat med frågor kring Employer Branding sedan 1996. Anna har bland annat varit Sverigechef för Universum och även arbetat som konsult inom både näringsliv och offentlig sektor med frågor kring attraktiva arbetsgivare och organisationer. Idag håller Anna uppskattade föreläsningar och workshops över hela Sverige och även utomlands. Gå gärna in på www.annadyhre.com för att få veta mer. Anders Parment, ek.dr., är universitetslektor vid Företagsekonomiska institutionen, Stockholms universitet. Anders har i sina roller som forskare, strategikonsult, föreläsare och författare intresserat sig för hur olika generationer relaterar till arbete, karriär, konsumtion och samhällets institutioner samt hur generationsskillnader kan mätas och hanteras. Anders har arbetat med många företag, fackförbund, kyrkor, politiska partier m.fl. i sökandet efter svar på hur starka varumärken kan skapas och utvecklas. Gå gärna in på www.andersparment.com för att få veta m