Digitala beteenden : En verktygslåda för kundfo
Lägg till önskelistan Gratis smakprov
  • Spara till biblioteket
  • Läs smakprov
  • Visa inbäddningskod
Niklas Laninge (författare), Arvid Janson (författare)

Digitala beteenden : En verktygslåda för kundfokuserad design e-bok

Pris 159 kr
(0)
Hur får vi människor att klicka på annonser, köpa varor och använda appar? Digitala beteenden har mycket gemensamt med det som sker i den fysiska världen, men förutsättningarna är annorlunda därför behövs en ny verktygslåda att använda inom produktdesign, tjänsteutveckling, kommunikation och strategiarbete. För att urskilja viktiga insikter och avgöra vilka insatser som ska göras behöver vi ha viss kännedom inom psykologi: vi behöver känna till de grundläggande orsakerna till varför vi männi...
E-Bok 159 kr Pris

Bokons kunder har även köpt

Författare Niklas Laninge (författare), Arvid Janson (författare)
Förlag Natur & Kultur
Utgiven 20 December 2024
Genrer Media & Kommunikation, Fackböcker
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789127824461
Hur får vi människor att klicka på annonser, köpa varor och använda appar? Digitala beteenden har mycket gemensamt med det som sker i den fysiska världen, men förutsättningarna är annorlunda därför behövs en ny verktygslåda att använda inom produktdesign, tjänsteutveckling, kommunikation och strategiarbete. För att urskilja viktiga insikter och avgöra vilka insatser som ska göras behöver vi ha viss kännedom inom psykologi: vi behöver känna till de grundläggande orsakerna till varför vi människor gör som vi gör. Det här är en bok för dig som skapar digitala tjänster eller rättare sagt skapar tjänster med ett tydligt syfte att driva beteenden, affärer eller förändring. Arvid Janson är civilingenjör med en andra examen i marknadsföring och under sin karriär har han grundat flera företag med beteendeförändring som den gemensamma nämnaren. Niklas Laninge är psykolog och har sedan 2010 hjälpt organisationer att skapa mer tillgängliga tjänster och effektivare marknadsföring.