Lägg till önskelistan
Gratis smakprov
- Spara till biblioteket
- Läs smakprov
Digitala beteenden : En verktygslåda för kundfokuserad design e-bok
Pris
159 kr
Hur får vi människor att klicka på annonser, köpa varor och använda appar? Digitala beteenden har mycket gemensamt med det som sker i den fysiska världen, men förutsättningarna är annorlunda därför behövs en ny verktygslåda att använda inom produktdesign, tjänsteutveckling, kommunikation och strategiarbete.
För att urskilja viktiga insikter och avgöra vilka insatser som ska göras behöver vi ha viss kännedom inom psykologi: vi behöver känna till de grundläggande orsakerna till varför vi männi...
E-Bok
159 kr
Pris
Förlag
Natur & Kultur
Utgiven
20 December 2024
Genrer
Media & Kommunikation, Fackböcker
Språk
Swedish
Format
epub
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789127824461
Hur får vi människor att klicka på annonser, köpa varor och använda appar? Digitala beteenden har mycket gemensamt med det som sker i den fysiska världen, men förutsättningarna är annorlunda därför behövs en ny verktygslåda att använda inom produktdesign, tjänsteutveckling, kommunikation och strategiarbete.
För att urskilja viktiga insikter och avgöra vilka insatser som ska göras behöver vi ha viss kännedom inom psykologi: vi behöver känna till de grundläggande orsakerna till varför vi människor gör som vi gör.
Det här är en bok för dig som skapar digitala tjänster eller rättare sagt skapar tjänster med ett tydligt syfte att driva beteenden, affärer eller förändring.
Arvid Janson är civilingenjör med en andra examen i marknadsföring och under sin karriär har han grundat flera företag med beteendeförändring som den gemensamma nämnaren.
Niklas Laninge är psykolog och har sedan 2010 hjälpt organisationer att skapa mer tillgängliga tjänster och effektivare marknadsföring.