Lägg till önskelistan
Chefen som kom ut ur sitt rum e-bok
Pris
159 kr
Besvärliga situationer och medarbetare som inte kan samarbeta suger energi och tar stor plats i chefers medvetande. Den här boken erbjuder lösningar på konkreta problem.
Chefen som kom ut ur sitt rum handlar om hur man kan skapa goda relationer på arbetsplatsen. Det gäller relationen mellan ledare och medarbetare – men framför allt hur man kan leda för att medarbetare sinsemellan ska fungera ihop.
Relationsproblem riskerar att bli organisationsproblem – motivationen urholkas och prestatione...
E-Bok
159 kr
Pris
Ljudbok
159 kr
Pris
Undertext
Så blir du en relationsfrämjande ledare
Förlag
Natur & Kultur
Utgiven
16 November 2016
Längd
179 sidor
Genrer
Psykologi Och Pedagogik, Fackböcker
Språk
Swedish
Format
epub
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789127146433
Besvärliga situationer och medarbetare som inte kan samarbeta suger energi och tar stor plats i chefers medvetande. Den här boken erbjuder lösningar på konkreta problem.
Chefen som kom ut ur sitt rum handlar om hur man kan skapa goda relationer på arbetsplatsen. Det gäller relationen mellan ledare och medarbetare – men framför allt hur man kan leda för att medarbetare sinsemellan ska fungera ihop.
Relationsproblem riskerar att bli organisationsproblem – motivationen urholkas och prestationen i arbetsgruppen blir lidande.
Boken vänder sig till vd:ar och chefer på olika nivåer, nya såväl som erfarna ledare; projektledare och informella ledare, och andra som är intresserade av hur man kan utveckla sina relationer till kollegor och chefer.
Vad är det då för situationer som en ledare behöver kunna hantera?
• En eller flera medarbetare saknar förtroende för varandra. Konflikter uppstår som chefen behöver ta tag i.
• Förändringar på arbetsplatsen skapar rädsla och oro i gruppen vilket går ut över prestationerna.
• Medarbetare känner sig omotiverade och oengagerade för att de inte känner till organisationens mål.
• Känslan av samhörighet vill inte infinna sig trots olika teamskapande aktiviteter.
• Chefen upplever att det är svårt att kommunicera och nå fram till sina anställda. Förtroendet från medarbetarna finns inte där.
Nicolas Jacquemot (f. 1974) är etnolog med vidareutbildning i kreativitet och socialpsykologi. Han har en bakgrund som journalist, pressredaktör och beteendevetare och är idag kommunikationsrådgivare med egen PR-verksamhet i Stockholm. Nicolas har skrivit ett flertal böcker om relationer, kommunikation och psykologi och skriver också faktaböcker för barn.