Lägg till önskelistan
CellaVision Story: Innovation, människor & miljö e-bok
Pris
95 kr
CellaVision Story är berättelsen om hur ett företag i Lund har skapats och utvecklats utifrån en specifik idé. Det krävdes åratal av slit, misslyckanden och konstant penningbrist innan ett dataprogram blivit tillräckligt intelligent för att kunna göra tillförlitliga blodanalyser. Boken berättar om företagets spännande resa till framgång, och beskriver hur tekniken slog igenom på en internationell marknad.
CellaVisions grundare hade en idé om att ersätta mikroskopen i arbetet då läkare ska dia...
E-Bok
95 kr
Pris
Förlag
Historiska media
Utgiven
22 Februari 2019
Genrer
Ekonomi Och Ledarskap, Historia & Arkeologi, Fackböcker
Språk
Swedish
Format
epub
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789175455891
CellaVision Story är berättelsen om hur ett företag i Lund har skapats och utvecklats utifrån en specifik idé. Det krävdes åratal av slit, misslyckanden och konstant penningbrist innan ett dataprogram blivit tillräckligt intelligent för att kunna göra tillförlitliga blodanalyser. Boken berättar om företagets spännande resa till framgång, och beskriver hur tekniken slog igenom på en internationell marknad.
CellaVisions grundare hade en idé om att ersätta mikroskopen i arbetet då läkare ska diagnosticera leukemi och andra allvarliga sjukdomar. Idag är företaget världsledande inom medicinteknik men har fortfarande sitt huvudkontor i Lund.
Läkaren och författaren Per Simonsson skildrar i boken CellaVision Story företagets spännande resa till framgång, och beskriver hur personerna i företaget slog igenom på den medicintekniska marknaden tack vare ihärdighet och idérikedom.
Berättelsen om CellaVision är personligt skriven och inte alls som vanliga företagshistoriker. Författaren Per Simonsson har en skönlitterär bakgrund, vilket märks i hur han tar sig an ämnet. Det blir en engagerad berättelse för den som är intresserad av hur ett innovationsföretag föds, utvecklas och slutligen lyckas. Det är också en bok för alla som vill lära mer om fruktbara samarbeten och hur kreativa miljöer skapas.