Brott och straff  (lättläst) (e-bok) av Fjodor
Lägg till önskelistan
Fjodor Dostojevskij (författare)

Brott och straff (lättläst) e-bok

Pris 109 kr
(0)
Den unge studenten Raskolnikov har inga pengar och ingen mat. Han är hungrig och desperat. Hur ska han få pengar? Så kommer han på det. Pantlånerskan. Hon har pengar som hon tjänar på andras olycka. Det gör henne till en ond person. Då vore det väl inte så fel att döda henne och ta hennes pengar? En dag gömmer Raskolnikov en yxa innanför rocken och går hem till pantlånerskan. Men inget går som Raskolnikov har tänkt sig. Fjodor Dostojevskij skrev den berömda klassikern Brott och straff år 18...
E-Bok 109 kr Pris Ljudbok 109 kr Pris

Bokons kunder har även köpt

Författare Fjodor Dostojevskij (författare), Johan Werkmäster (översättare)
Förlag LL-förlaget
Utgiven 30 November 2024
Genrer Romaner, Skönlitteratur
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789170533228
Den unge studenten Raskolnikov har inga pengar och ingen mat. Han är hungrig och desperat. Hur ska han få pengar? Så kommer han på det. Pantlånerskan. Hon har pengar som hon tjänar på andras olycka. Det gör henne till en ond person. Då vore det väl inte så fel att döda henne och ta hennes pengar? En dag gömmer Raskolnikov en yxa innanför rocken och går hem till pantlånerskan. Men inget går som Raskolnikov har tänkt sig. Fjodor Dostojevskij skrev den berömda klassikern Brott och straff år 1866. Johan Werkmäster har bearbetat boken till lättläst. Lättlästnivå: 6 (1 är lättast och 6 svårast)